1 138 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
OK - erkänn nu!
Battlefield 2 - ett våldsromantiserande, tämligen meningslöst men underhållande pc-spel som i princip går ut på att skjuta de från andra sidan innan de hinner ha kål på dig har blivit en favorit-paus-underhållning den senaste veckan. Koppla bort studier/jobb, ta fram geväret och brassa på mot det andra gänget. Enkelt och hjärndött.
Men vad händer i gårkväll när jag i godan ro cruisar fram i någon sorts bepansrad lastbil på en fiktiv ökenslätt någonstans i långtbortistan? Jo en stackare i mitt lag som hade missat att hoppa på när trupptransportlastbilen stack iväg står vid vägkanten och frågar om han kan få skjuts. Shysst som jag är stannar jag till så att han kan hoppa in.
Men vad får jag då se?.....Jag vet ju att jag är verktygs-nördig galore, men detta tar nog ändå priset....mitt i brinnande krig, mitt i granatregnet, galna stridisar och 15-åringar som spelar kommandosoldater dygnet runt så är det en kille (tror jag) som har beslutat sig för att hans karaktär i spelet skall heta *trumvirvel* "Festool"!
Va? Det var verkligen rejält oväntat måste jag säga (De flesta heter saker typ "Rambo145", "SirKillAlot", "Professional-Sniper").
Så min fråga är alltså - vem i festool-sekten är skyldig till detta fantastiska namn?

glad påsk förresten!
Men vad händer i gårkväll när jag i godan ro cruisar fram i någon sorts bepansrad lastbil på en fiktiv ökenslätt någonstans i långtbortistan? Jo en stackare i mitt lag som hade missat att hoppa på när trupptransportlastbilen stack iväg står vid vägkanten och frågar om han kan få skjuts. Shysst som jag är stannar jag till så att han kan hoppa in.
Men vad får jag då se?.....Jag vet ju att jag är verktygs-nördig galore, men detta tar nog ändå priset....mitt i brinnande krig, mitt i granatregnet, galna stridisar och 15-åringar som spelar kommandosoldater dygnet runt så är det en kille (tror jag) som har beslutat sig för att hans karaktär i spelet skall heta *trumvirvel* "Festool"!
Va? Det var verkligen rejält oväntat måste jag säga (De flesta heter saker typ "Rambo145", "SirKillAlot", "Professional-Sniper").
Så min fråga är alltså - vem i festool-sekten är skyldig till detta fantastiska namn?
glad påsk förresten!
Hade du plockat upp soldaten om han/hon hade kallat sig för Black&Decker eller Power craft? 
Klicka här för att svara
