Hej!
Vi fick stopp i handfatet så jag tog loss delarna, rengjorde och löste stoppet.
Men när jag skruvade tillbaka delarna, så uppstod en läcka. Under den som jag skruvade på rinner det ut vatten:
Jag skruvade av och på den flera gånger för att försäkra mig om att den låg rätt i gängorna, men samma problem kom. Spände åt ordentligt.
Efter några försök så låste den sig helt. Får inte av den igen, med handkraft eller polygriptång. Men å andra sidan, den var aldrig problemet utan det är ju under den vattnet kommer ut.
Frågan är nu om jag kan täta runt här:
Med denna:
Det kommer visserligen göra att jag inte kommer kunna få upp den igen, men som det är nu så kan jag ju inte det ändå.
Vi fick stopp i handfatet så jag tog loss delarna, rengjorde och löste stoppet.
Men när jag skruvade tillbaka delarna, så uppstod en läcka. Under den som jag skruvade på rinner det ut vatten:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skruvade av och på den flera gånger för att försäkra mig om att den låg rätt i gängorna, men samma problem kom. Spände åt ordentligt.
Efter några försök så låste den sig helt. Får inte av den igen, med handkraft eller polygriptång. Men å andra sidan, den var aldrig problemet utan det är ju under den vattnet kommer ut.
Frågan är nu om jag kan täta runt här:
Logga in
Skapa konto
Med denna:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det kommer visserligen göra att jag inte kommer kunna få upp den igen, men som det är nu så kan jag ju inte det ändå.
Redigerat:
Du behöver ju som sagt lösa det där förr eller senare ändå. Lägger du på tätguck nu så blir ju bara svårare att fixa sen. Ibland brukar det släppa om man knackar med hammare lite lagom på gängflänsen. Rengör sedan ytorna noga och byt packning.
Jag provade att småbanka lite, men ingen effekt. Kanske man ska trycka till lite ändå?
Och om det inte funkar, vad är nästa steg?
Antar att jag skulle kunna såga upp hela den vita (nr 3) med multiverktygets fina sågklinga. Är det något som finns tillgängligt i handeln att köpa nytt och byta?
Och om det inte funkar, vad är nästa steg?
Antar att jag skulle kunna såga upp hela den vita (nr 3) med multiverktygets fina sågklinga. Är det något som finns tillgängligt i handeln att köpa nytt och byta?
Redigerat:
Jag lyckades få upp den till slut. Lossade det uppifrån med insex, sen kunde jag vrida med polygrip åt vars ett håll.
Felet till läckan bör vara att där inte är någon packning.
Förstår dock inte varför det inte läckte innan.. Jag har inte sett någon packning när jag öppnat upp bara.
Får köpa en packning imorgon och lägga i, så ska det nog funka
Logga in
Skapa konto
Felet till läckan bör vara att där inte är någon packning.
Förstår dock inte varför det inte läckte innan.. Jag har inte sett någon packning när jag öppnat upp bara.
Får köpa en packning imorgon och lägga i, så ska det nog funka
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lite hjälp att tänka vid försäkringsärende, brand i kök
Försäkringar -
Hur ska jag täta gammalt vattenlås i köket?
Vatten & Avlopp -
Är fukthärdande silikon verkligen okej att täta djupa hål med?
Byggmaterial & Byggteknik -
Jag tätar fönster som en tok, rätt eller fel?
Fönster & Dörrar -
Går plåtskorstenen att täta eller är man rökt?
Tak & Vind