Vet någon ifall det finns enkel lösning mot att det brusar i högtalarna i ett ojordat rum?

Misstänker att det är mobilen som orsakar bruset men in 100% säker.

Finns det isolerande strömkabel eller kan man på något annat sätt skärma av högtalarna så att de slutar brusa?

Mera fakta behövs. Vad är det för anläggning/högtalare är det Bluetooth eller vanliga gammaldax eller.....?

Är förstärkaren försedd med jordad kabel?

useless useless skrev:
Är förstärkaren försedd med jordad kabel?
Det är en sån där liten EU kabel som jag inte tror är jordad? mina högtalare är svarta men annars samma:
1067392.jpg

Brusar det när dom är kopplad till dator eller inte?

Kanske är inte högtalarna bättre än att det blir lite brus i dom?

I ett av omdömena klagas det just på att de tar in störningar från mobiler, men det kan ju även bero på att den medföljande lågnivåkabeln förmodligen är av billigaste sort, de brukar inte ha någon vidare skärmledare att tala om, så testa en bättre kabel till att börja med.

Har varit med om detta med stationär dator i ojordat uttag. Vet dock ej om det beror på datorns nätagg, ljudkortet eller billiga högtalare... :thinking:

Är det "GSM-knatter" som hörs i högtalarna?
I så fall lär det bli svårt att komma till rätta med det.

E etompau skrev:
Man kan ju tycka att kretsarna borde vara avskärmade för den typen av störningar i så pass dyra högtalare!? :surprised:

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Brusar det när dom är kopplad till dator eller inte?
Japp bruset kommer med bara strömkabeln inkopplad i vägguttag och högtalarna påslagna.
Dock så är det märkligt bruset är inte ständigt, ibland kan jag få ut 3-4timmar musiklyssnande och sedan kommer bruset antingen i några minuter eller mycket längre(då stänger jag av de såklart)

E etompau skrev:
Menar du "pipande ljud"? svårt att beskriva får kanske ladda upp en video när jag filmat högtalarna.

Men skulle säga att det är ganska vanligt brus, kanske som en FM radio som inte är inslagen på en kanal.

Annat sätt att beskriva ljudet är kanske om man har dålig kontakt på en 3.5mm högtalarkabel och det "brusar"

E elrtjg3 skrev:
Menar du "pipande ljud"? svårt att beskriva får kanske ladda upp en video när jag filmat högtalarna.

Men skulle säga att det är ganska vanligt brus, kanske som en FM radio som inte är inslagen på en kanal.

Annat sätt att beskriva ljudet är kanske om man har dålig kontakt på en 3.5mm högtalarkabel och det "brusar"
Nej. Jag menar det knattrande ljudet som uppstår när en mobil signalerar mot basstationerna.
Det har nog alla hört som har en mobiltelefon.

E etompau skrev:
Nej. Jag menar det knattrande ljudet som uppstår när en mobil signalerar mot basstationerna.
Det har nog alla hört som har en mobiltelefon.
Nej det är mer som en FM radio brus när den inte hittar kanal

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.