1 032 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Ojämna innerväggar
I glasverandan är väggarna putsade o utanpå det har man lagt gips eller om det är spackel för att jämna till. Nu har gipsen trillat ner delvis, så vad gör man? Ska jag slipa bort gipsen o jämna till med putsbruk, eller kan man fortsätta med gips?
Verandan är oisolerad så det blir stor temperatur skillnad och jag har tänkt att ha målade väggar framöver.
Verandan är oisolerad så det blir stor temperatur skillnad och jag har tänkt att ha målade väggar framöver.
Nej det är inte kalkfärg om det var det du menar. Man ser att dom har försökt jämna till ytan med typ spackel spade och det är ca 4 mm tjockt.
Det var inte kalkfärg jag tänkte på. Jag syftade på kalk i pulverform som löses i vatten och målas på.
Men om vissa ytor är helt släta(?) så är det inte puts utan nog spackel/husfix eller liknande.
Den enkla varianten blir väl att fortsätta med spackel/husfix med risk för att det släpper igen efter ett tag.
Den jobbigare blir att skrapa bort det så att du kommer fram till putsen igen och putsa upp en ny yta.
Mvh / Azkel
Men om vissa ytor är helt släta(?) så är det inte puts utan nog spackel/husfix eller liknande.
Den enkla varianten blir väl att fortsätta med spackel/husfix med risk för att det släpper igen efter ett tag.
Den jobbigare blir att skrapa bort det så att du kommer fram till putsen igen och putsa upp en ny yta.
Mvh / Azkel
Klicka här för att svara