Håller på och ska lägga klinker i hallen. Var spännande att pröva flytspackling för första gången! Det gick mestadels bra, men lyckades få lite ojämnt på ett ställe. Det är typ 3 millimeter skillnad i höjd som mest och en rätt brant kant. Det är ju hall och vi ska lägga 30x30 plattor så behöver kanske inte vara perfekt, men nåt känns det som att man borde göra. Allt är nog tjockt nog överallt så jag antar att det både funkar att fylla ut hålet eller slipa bort kanten.

Hur skulle ni gjort? Vad är enklast och vad blir bäst?

Se bilder:
Vattenläckage på betonggolv nära dörr, skapar våt fläck med mörka konturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betonggolv med vattenskada nära vägg; missfärgning och våtfläck synlig.
Skapa konto
Träpanel och en hand på en ljus vägg ovanför en vit yta med en mörk linje.
Skapa konto

Slipat ner hade jag gjort.

U
Finns väll bara två alternativ, slipa ned det höga eller köpa handspackel för golv för att fylla igen det låga.

Jag har slipat flytspackel och gör helst inte om det. Dammar som tusan och är rätt så hårt.

U Utsliten och utdömd skrev:
Jag har slipat flytspackel och gör helst inte om det. Dammar som tusan och är rätt så hårt.
Körde du med stoftavskiljare och en maskin med "kåpa"? Upplever inte det dammar då.

U
B BosseHansson skrev:
Körde du med stoftavskiljare och en maskin med "kåpa"? Upplever inte det dammar då.
nej för tusan, vinkelslip med diamantskiva

• Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla svaren! Nu har jag slipat av med vilkelslip och diamantklinga. Det skar som smör men dammade utav bara helvete, men vi kan skärma av utrymmet så saneringen blev dräglig. Nu ska fylla ut lite sen är det klart. Fick tips på Bauhaus att husfix kan användas som bättringsspackel så kör nog på det. Sedan kanske det blir till att köra uppåt 10mm fix vid själva läggningen och då borde eventuella ojämnheter försvinna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.