2 422 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Ojämn färg ny fog.
Har precis fått ljusgrå fog satt (1 dag sen) och den är flammig. Stora partier är mörkare grå medan andra partier väldigt ljust grå. Och dessa partier kan vara precis bredvid varandra så det är säg 10cm ljust grå som direkt går in i 30cm mörk fog och sen kommer ljus igen osv. Lite zebra. Kommer detta justera sig med tid eller är något fel i arbetet?
Hej!! Fick någon klarhet? Har samma problem! Behöver veta asap!
Mvh
Joanna
Mvh
Joanna
Bricco skrev:
Har precis fått ljusgrå fog satt (1 dag sen) och den är flammig. Stora partier är mörkare grå medan andra partier väldigt ljust grå. Och dessa partier kan vara precis bredvid varandra så det är säg 10cm ljust grå som direkt går in i 30cm mörk fog och sen kommer ljus igen osv. Lite zebra. Kommer detta justera sig med tid eller är något fel i arbetet?
Ok men det är den mörkare som är minst av och känns ”fel”. Har man haft för lite vatten då?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Det har varit ojämnt mycket vatten, det är väl bara det man kan säga utan att veta om fogen skulle ha haft den mörkare eller den ljusare tonen.Aldrig_nöjd skrev:
Har du gjort det själv eller är det en hantverkare?
En bekant. Han är inte expert men har lagt mkt. Han är själv förvånad att det blev så. På Kakeldax sa dem nyss till min sambo att det även kan slå åt mörkt om man har för mkt vatten. Är det så?
Antar det? Den lades igår. Jag är inte på plats utan det är sambon och vår bekanta som är. Jag försöker bara hjälpa så gott jag kan här från min mamma som jag och barnen bor hos medan detta görs.
Klicka här för att svara