2 722 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Oisolerade vvs/ vvc / kv ingjutna i bjälklagen * övervärme +29,5 C Varmt i golven dag/ natt hela åre
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Varmvattencirkulation som är o isolerad kan värma ordentligt. Men det TS skriver är lite osammanhängande...N NoOne2k skrev:
Fastigheten har UC i entré planet och när värmen slogs på första gången så blev det extrem övervärme i golven i trapphus och i golven inne i bostaden "- extremt
höga temperaturer +29,5 C Varmt [ ännu varmare på sommaren ] [ Hösten 2019 - nybyggnation ' * Total förändring av hela vvc/ vvs - systemet - med dragning av LK PAL rör i taket " - och proppat det gamla vvs/VVC systemet ][ och inte åtgärdat
Oisolerade kallvattensrör ingjutna i betong bjälklag - med iskallt i golven "* ~ MVH
höga temperaturer +29,5 C Varmt [ ännu varmare på sommaren ] [ Hösten 2019 - nybyggnation ' * Total förändring av hela vvc/ vvs - systemet - med dragning av LK PAL rör i taket " - och proppat det gamla vvs/VVC systemet ][ och inte åtgärdat
Oisolerade kallvattensrör ingjutna i betong bjälklag - med iskallt i golven "* ~ MVH
Jag håller med att värmesystemet inte verkar vara intrimmat och inte heller en påslaget ? sedan flera månader / likaså att vattentrycket / framledningstemperatur gällande fjärrvärme uppvärmning inte når ut till radiatorer som styrs av hur man väljer avsedd mängd energi - likaså om man har förmågan att investera energiflöden m.mN NoOne2k skrev:
Och ventilation som inte har fungerat - nu låter den bara när jag vrider på vredet [ Mekanisk från luft ) ( ovk uppmättes i kök till 7 - Hyresvärden är byggherre och fastighetsägare och blev fälld för brott mot LOU / otillåten direktupphandling ]*
Hur kan man som vanlig person veta att allt är säkert att bo i när man i efterhand får reda på att man inte följt BBR eller Rambeskrivning med VVS/ VVC - rörisolering* - och kallvatten temperaturer uppmätta + 24 C Varmt " - ofrivillig uppvärmning av dricksvatten skall undvikas " Boverket Byggregler BBR 6:615 '
Så det är därför som jag välkomnar alla förslag synpunkter och expertis * Tack igen !! ~ MVH
Klicka här för att svara