N NoOne2k skrev:
Jag har svårt att se hur VVC och kallvatten ska påverka värmen i de olika utrymmena. Då är det mer troligt att värmesystemet inte är intrimmat och ventilationen felinställd. Då det är en hyresrätt är det bästa att felanmäla till hyresvärden så det kan utreda och lösa problemet.
Varmvattencirkulation som är o isolerad kan värma ordentligt. Men det TS skriver är lite osammanhängande...

Fastigheten har UC i entré planet och när värmen slogs på första gången så blev det extrem övervärme i golven i trapphus och i golven inne i bostaden "- extremt
höga temperaturer +29,5 C Varmt [ ännu varmare på sommaren ] [ Hösten 2019 - nybyggnation ' * Total förändring av hela vvc/ vvs - systemet - med dragning av LK PAL rör i taket " - och proppat det gamla vvs/VVC systemet ][ och inte åtgärdat
Oisolerade kallvattensrör ingjutna i betong bjälklag - med iskallt i golven "* ~ MVH

N NoOne2k skrev:
Jag har svårt att se hur VVC och kallvatten ska påverka värmen i de olika utrymmena. Då är det mer troligt att värmesystemet inte är intrimmat och ventilationen felinställd. Då det är en hyresrätt är det bästa att felanmäla till hyresvärden så det kan utreda och lösa problemet.
Jag håller med att värmesystemet inte verkar vara intrimmat och inte heller en påslaget ? sedan flera månader / likaså att vattentrycket / framledningstemperatur gällande fjärrvärme uppvärmning inte når ut till radiatorer som styrs av hur man väljer avsedd mängd energi - likaså om man har förmågan att investera energiflöden m.m

Och ventilation som inte har fungerat - nu låter den bara när jag vrider på vredet [ Mekanisk från luft ) ( ovk uppmättes i kök till 7 - Hyresvärden är byggherre och fastighetsägare och blev fälld för brott mot LOU / otillåten direktupphandling ]*

Hur kan man som vanlig person veta att allt är säkert att bo i när man i efterhand får reda på att man inte följt BBR eller Rambeskrivning med VVS/ VVC - rörisolering* - och kallvatten temperaturer uppmätta + 24 C Varmt " - ofrivillig uppvärmning av dricksvatten skall undvikas " Boverket Byggregler BBR 6:615 '

Så det är därför som jag välkomnar alla förslag synpunkter och expertis * Tack igen !! ~ MVH

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.