Patrik_Hed skrev:
Både ja och nej, det finns både gamla elektriker och andra ej elutbildade på grossister så jag tycker inte att du ska dra alla över en kam. Samtliga grossister i Gävle har i alla fall minst en fd. elektriker anställd som säljare.
På Solar finns det dessutom en som inte är elektriker, men som ändå har stenkoll! Brukar använda som rådgivare ibland.

//Patrik
Är mycket tveksam till att det finns någon på någon gross som enl lag får agera rådgivare hur det ska kopplas....även om det naturligtvis förkommer dagligen......
På alla grossar finns det självklart både kunniga och okunniga.......

Med tanke på vad en normal lön ligger på för el/vvs/bygg -arbetare kontra vad en lön i en butik ligger på så tvivlar jag på att där finns något överflöd av gamla hantverkare i byggladorna.

Jag åker dit för att köpa byggmaterial, till bästa möjliga pris, är det nått jag inte klarar av att göra så ringer jag en expert (byggfirma) som kommer dit och gör jobbet åt mig.

Med tanke på TS första inlägg så känns det som att denna elkoppling är nått som är lämpat att just ringa in någon som kan och vet hur man ska och får göra.

I många affärer sitter det stora skyltar bland elmaterialet "Personalen får inte ge råd och anvisningar om elinstallation". De har säkert haft samma policy i denna affär. Däremot hade det varit bättre att de instruerat personalen att berätta om denna policy när kunderna frågat, i stället för att gå in i zombie-mode.

Jag reagerar mer över attityden som man bemöts av och även TS Även om man inte kan/får ge råd om specifika ting. Så kan man ändå ha en trevlig attityd och hjälpa till på dem vis man kan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.