3 702 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Öglor i fönsterkarm - jag vet inte vad de är till för. Vem vet?
Det skulle kunna vara för att hålla fast ett nätfönster?
Det sitter inget på fönsterbågen och det är inåtgående fönster. Ser inte hur det skulle fungera på ett bra sätt. I så fall ska det vara ett vädringsbeslag för inåtgående. Men denna ögla sitter på utsidan. ??R rävlyan skrev:
Det är en möjlighet. inget motsvarande på ovansidan men ev. en gammal rest.R Ronald H skrev:
Är det på alla fönster ?R Ronald H skrev:
Då blir jag utanför detta , ingen aning vad den ska vara för då , försök att se det från någon tanke
vad det kan vara ,
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Har det funnits fönsterluckor?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Såna där hade jag också i en gammal lägenhet, hade helt glömt bort det. Skulle gissa mer på att de är till för att fästa exempelvis myggnät i än fönsterluckor, men det är bara en gissning. För det är väl bara en ögla mitt på va? Känns ju lite klent oavsett vad.
Rimligen är det bara att ta bort om du tycker att de stör.
Tack ja det är nog bäst att ta bort för det blir lätt fuktskador mellan.Nötegårdsgubben skrev:
Såna där hade jag också i en gammal lägenhet, hade helt glömt bort det. Skulle gissa mer på att de är till för att fästa exempelvis myggnät i än fönsterluckor, men det är bara en gissning. För det är väl bara en ögla mitt på va? Känns ju lite klent oavsett vad.
Klicka här för att svara