Är på gång att köpa ett hus som är står avstyckad från en gammal jordbruksfastighet. I närheten står ett äldre, mindre torp som ska behållas av säljarna, som fritidshus och för nostalgi då de är uppvuxna kring gården.
Nu är det såhär att huset och torpet delar avlopp och en grävd brunn, jag tror att brunnen låg på vår tomt, och avloppet på gårdens, kan varit tvärt om. Mäklaren har i alla fall förklarat att båda delar med sig, och det känns inte som ett problem på något sätt.
Nu undrar jag bara vad som gäller enligt papperena om något någon gång skulle skita sig så att säga.
Servitut m.m.
Belastningar: Officialservitut avlopp, officialservitut väg, Vattentäkt
Väg är inget att bry sig om då de enbart handlar om nyttjanderätten av en delvis gemensam uppfart. Men vad gäller tömningar t.ex? Vem ser till att vattnet är tjänligt? Vad händer om brunnen sinar?