Hej

Vi har två rum, 12 och 8 kvm. Vi ska bredspackla båda rummen och måla vitt + en fondtapet i ena rummet. Målaren räknar på 35-40 timmar + 5000 i material. Obs vi har själva köpt tapet.

Är detta rimmligt?

Jag tycker det är i överkant, speciellt materialet. Be om att få en specificerad offert så ser ni ju de olika posterna.

//Anders

Är det bara väggarna eller är det tak också?

Jag skulle gärna gjort om taket också om det är målat vitt sedan tidigare så ser det mycket fräschare ut om det också görs.

I min hempularvärld så är detta ett jobb som man gör 'på en helg' så att säga. En hel arbetsvecka låter på tok för mycket.

Tänk på att det förhoppningsvis är proffs som har bra maskiner.

Kostnaden för färg kan så klart bli dyr, be om en spec! :thumbdown:

Ta offert från fler målare .

Vet du med dig att det är en duktig målare med bra referenser och du kör löpande så betalar du för den tid det tar men du kan ju alltid ta in några till offerter eller prisuppskattningar. Vad gäller materialet så tycker jag också att det verkar rätt dyrt särskilt som om ni köpt tapeterna själv. Men kolla var målaren köper in materialet och vilken rabatt eller påslag ni får på material jämfört om ni köper det själv så borde ni få´en bra bild av den kostnaden. Och kör ni sen löpande så betalar ni för den faktiska förbrukningen så i det fallet så får ni en faktura på vad som gått åt.

25-30 timmar och 2000-3000:- i material ska hålla om det inte är nåt onormalt som måste fixas..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.