3 293 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Offerter ?
Vi har nu ett tag kikat i diverse huskataloger, men har ingen aning om vad husen vi gillar skulle kosta. Kan man kontakta husleverantören och be dem om offert på ett par hus (nyckelfärdiga) ur deras katalog för att få en prisidé om vad som är extra dyrt? Eller hur jobbar dem?
Vi vill säkert modifiera något av husen senare och vill därför få en aning om vad som blir dyrare att göra och vad som kan ske till ungefär samma pris. Dessutom är det ju bra att få en uppfattning om hur stort hus man tror sig ha råd att bygga.
Synpunkter ? Kan man kontakta leverantören och begära offert på detta vis, eller måste man ha kommit mycket längre och ha gjort en riktig kravspecifikation?
Vi vill säkert modifiera något av husen senare och vill därför få en aning om vad som blir dyrare att göra och vad som kan ske till ungefär samma pris. Dessutom är det ju bra att få en uppfattning om hur stort hus man tror sig ha råd att bygga.
Synpunkter ? Kan man kontakta leverantören och begära offert på detta vis, eller måste man ha kommit mycket längre och ha gjort en riktig kravspecifikation?
Ni kan alltid ringa respektive huslevarantör/säljare för att få prisuppgift på respektive husmodell ni är intresserade av.
Kontakta då den säljare som är verksam i det område där ni tänker bygga.
Annars kan ni söka här på forumet, det finns relativt mycket prisuppgifter här
Kontakta då den säljare som är verksam i det område där ni tänker bygga.
Annars kan ni söka här på forumet, det finns relativt mycket prisuppgifter här
[quote author=Anna74 link=board=Huspris;num=1068195317;start=0#0 date=11/07/03 at 09:55:17]Vi har nu ett tag kikat i diverse huskataloger, men har ingen aning om vad husen vi gillar skulle kosta. quote]
Visst är det märklig att det inte finns prisuppgifter på husen fårn husleverantörerna...Älvsbyhus har en prislista uppdelad i regioner(fraktillägg antar jag)även om entrepenaden kostar olika mycket borde väl husen egentligen kosta lika mycket att tillverka oavsett var i landet jag bor...lite märklig bransch är det...tänk om man skulle köpa bil o det inte gick att kolla priset i förväg o man fick en kalkyl i handen av säljaren i st...otänkbart!
Visst är det märklig att det inte finns prisuppgifter på husen fårn husleverantörerna...Älvsbyhus har en prislista uppdelad i regioner(fraktillägg antar jag)även om entrepenaden kostar olika mycket borde väl husen egentligen kosta lika mycket att tillverka oavsett var i landet jag bor...lite märklig bransch är det...tänk om man skulle köpa bil o det inte gick att kolla priset i förväg o man fick en kalkyl i handen av säljaren i st...otänkbart!
Klicka här för att svara