Hej vi har fått en offert på 20000kr för att plattsätta ett 10kvm stort badrum med 30x60cm laserslipade plattor på vägg ca 30kvm en inbyggd hylla där kakelister ska användas.Fuktspärr klar. Golv 10kvm fuktspärr ska på och mosaik 4x4cm som sitter på 40x40cm nät. Vad tror ni om priset? Det blir 10000kr efter rotavdrag för mig inkl moms.

niclasella skrev:
Hej vi har fått en offert på 20000kr för att plattsätta ett 10kvm stort badrum med 30x60cm laserslipade plattor på vägg ca 30kvm en inbyggd hylla där kakelister ska användas.Fuktspärr klar. Golv 10kvm fuktspärr ska på och mosaik 4x4cm som sitter på 40x40cm nät. Vad tror ni om priset? Det blir 10000kr efter rotavdrag för mig inkl moms.
Helt ok pris.

Hej
Har precis fått en offert från Badrumsvärlden Bauhaus, där är arbetskostnaden för plattsättningen är specificerad till drygt 35 000 kr.(Förmodar att arbetet för fuktspärrar ingår) Mitt badrum är knappt 6 kvadratmeter. Inget material ingår i summan ovan. Då låter det för mig som om din offert är mycket rimlig i jämförelse. För övrig kan jag säga att totala hantverkskostnaden i offerten uppgår till 101 000 kr + lite "övriga" kostnader om 7 000 kr städning, projektkostnad m.m. Allt exklusive material som specificerats separat.
Hälsningar Gia

Betalade precis 73000 kr efter ROT-avdrag för lite drygt 5 kvadratmeter totalrenovering av badrum. Inget fancy kakel men ny gips och ny golvvärme t.ex..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.