1 819 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Offert på FTX - vad saknas
Hej
Jag bor i ett tvålplanshus med källare och har fått offert på FTX-installation enligt nedan.
A, Vad är det som behöver förtydligas och regleras i avtalet?
B. Jag tycker att priset verkar högt eller har jag fel? Arbetskostnaden är 46 000 exkl moms.
1. Förutsättningar
- Leverans och installation av nytt FTX aggregat samt kanalisation enligt bifogade ritningar.
Viss befintlig kanalisation anpassas till nytt system enligt ritningar.
- 2st nya vertikala schakt i gips byggs med placering ungefär enligt ritning.
- 1st horisontell gipstrumma byggs på källarplan med placering ungefär enligt ritning.
- Schakt och gipstrumma målas i vit kulör om inget annat önskas.
- Befintlig frånluft kopplas bort från befintlig alliance fläkt på kattvind. Imkanal till spisfläkt
får sitta kvar.
- Injustering av luftflöden ingår.
- Håltagning ingår.
- EL matning till aggregat ingår.(förutsatt fritt säkringsutrymme i befintlig central)
2. Anbudssumma
Dessa arbeten utförs mot en ersättning av:
158 840 SEK
Utöver anbudssumman tillkommer mervärdesskatt, som beräknas enligt bokföringsmässiga grunder.
Priset är fast
Leveransbestämmelser: ABT06
Leveransvillkor: Fritt monterat
Betalningsvillkor: 10% vid order resterande i mån av utfört arbete, 10 dagar netto.
Dröjsmålsränta utgår med 8% per månad, vid försenad betalning
Jag bor i ett tvålplanshus med källare och har fått offert på FTX-installation enligt nedan.
A, Vad är det som behöver förtydligas och regleras i avtalet?
B. Jag tycker att priset verkar högt eller har jag fel? Arbetskostnaden är 46 000 exkl moms.
1. Förutsättningar
- Leverans och installation av nytt FTX aggregat samt kanalisation enligt bifogade ritningar.
Viss befintlig kanalisation anpassas till nytt system enligt ritningar.
- 2st nya vertikala schakt i gips byggs med placering ungefär enligt ritning.
- 1st horisontell gipstrumma byggs på källarplan med placering ungefär enligt ritning.
- Schakt och gipstrumma målas i vit kulör om inget annat önskas.
- Befintlig frånluft kopplas bort från befintlig alliance fläkt på kattvind. Imkanal till spisfläkt
får sitta kvar.
- Injustering av luftflöden ingår.
- Håltagning ingår.
- EL matning till aggregat ingår.(förutsatt fritt säkringsutrymme i befintlig central)
2. Anbudssumma
Dessa arbeten utförs mot en ersättning av:
158 840 SEK
Utöver anbudssumman tillkommer mervärdesskatt, som beräknas enligt bokföringsmässiga grunder.
Priset är fast
Leveransbestämmelser: ABT06
Leveransvillkor: Fritt monterat
Betalningsvillkor: 10% vid order resterande i mån av utfört arbete, 10 dagar netto.
Dröjsmålsränta utgår med 8% per månad, vid försenad betalning
Klicka här för att svara