Jag har accepterat en offert på ett mindre arbete (ca 30.000) via mail. Offerten grundar sig på platsbesök.

Därefter har jag inte fått kontakt med företaget. Hur länge ska jag behöva vänta innan jag går vidare till annat företag och avbokar detta?

Det är viktigt att jobbet görs före vintern.

Farstatjej90
Det låter ju inte rimligt att göra affärer med ett företag man inte kan nå

Jag hade ringt, mailat och sen skickat ett brev och avbokat
Hade gett dom två veckor men det är verkligen anmärkningsvärt att inte få tag på dom ...

• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Nu är det iofs. semestertider... Skulle ju kunna vara en förklaring på varför det inte går att komma i kontakt med firman. Men om det är förklaringen, så hade det ju varit bra om firman åtminstonde hade haft autosvar på mailen om semsterstängt.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jag håller med hempularen om att semestern kan förklara tystnaden, men ett företag bör ändå informera sina kunder om det.

Hur länge har du väntat?

Om ni inte har kommit överens om någon starttid eller sista datum för arbetet kan det vara bra att först skicka ett mejl där ni ber om besked inom exempelvis nån vecka eller två precis som Farstatjej90 skrev. Skriv också att ni annars utgår från att de inte längre avser att utföra uppdraget och att ni kommer att anlita någon annan.

Passa samtidigt på att be om en ungefärlig tidplan. Det är förvånansvärt vanligt att man accepterar en offert utan att det framgår när arbetet faktiskt ska utföras.

Har du bara tagit in en offert?

Personen i fråga är på jobbet och vid vårt möte försäkrades att arbetet skulle kunna göras av fast personal under sommaren.

Nä, jag har inte längre förtroende för firman. Skulle tro att det gäller en dryg dags arbete för 2 personer. Jag vill bara få konfirmerat att och när jobbet görs.

yonna yonna skrev:
Personen i fråga är på jobbet
Har du alltså kunnat få reda på att personen arbetar nu, men låter bli att svara när du ringer osv?

Jag förstår inte riktigt varför du inte har förtroende. Är det för att personen inte svarat? Eller för att du inte vet när jobbet ska utföras? Det verkar som att du har accepterat en offert utan att bestämma tid när det ska utföras. Innan vintern. Då kan det bli hösten. Sen har firman sagt under sommaren. Då är det väl ungefär 1,5 månader kvar.
Jag tycker att du själv är en del av problemet här. Jag accepterar aldrig en offert utan att bestämmer exakt tid. Det är enligt mig en av faktorerna för vem som får jobbet. I alla fall om jag har en åsikt om när det ska utföras.
Har ni inte pratat om en specifik vecka eller något? Om du har hans mobilnummer så kan du ju skriva ett SMS att du försökt nå honom för att bestämma tid men inte fått svar. Han ska höra av sig inom två dagar annars ger du uppdraget till någon annan. Då lär du se om han svarar.
Men om du går vidare med annan så bestäm tid innan du accepterar något.

• Gilla
ByggareBob_10
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Personen i fråga är på jobbet och vid vårt möte försäkrades att arbetet skulle kunna göras av fast personal under sommaren.

Nä, jag har inte längre förtroende för firman. Skulle tro att det gäller en dryg dags arbete för 2 personer. Jag vill bara få konfirmerat att och när jobbet görs.
vad är det för jobb som kostar 30.000 för en dag

M maria01 skrev:
vad är det för jobb som kostar 30.000 för en dag
Man får väl hoppas att det är en hel del material som ingår i det. Annars är det en rejäl timpeng för två gubbar.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
hade ju vart trevligt om TS svara

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.