Jag har en garageuppfart som behöver asfalteras om. När nu ändå hela gatan ska läggas med ny asfalt så har jag fått en offert på vad det skulle kosta att göra om min uppfart samtidigt.

32 kvadratmeter behöver bara nytt slitlager.
36 kvadratmeter behöver grävas ut och byggas upp med nytt bärlager etc, plus slitlager.

Det pris jag har fått är 175 kr/m2 för endast slitlager och 800 kr/m2 för utgrävning+bärlager+slitlager.
Är priset rimligt? Det är framför allt de 800 jag tycker verkar i överkant, med tanke på att de redan är på plats med alla maskiner.

De har även mätt lite slarvigt till sin fördel skulle jag vilja säga. I alla fall på ett håll har de mätt en meter för mycket och på ett annat håll en halvmeter. Det blir ju tusenlappar det också.

Hemmakatten
Vi betalade 2007 ca 440:-per kvm för att asfaltera ett par meter in på vår utfart.(Trafikverket krävde detta). Vår utfart var klar med bärlager mm så det grävdes bara ut en 10cm. Vi anlitade dessutom firnan (NCC) som redan höll på att asfaltera vägen utanför. Visst var det några år sedan, men jag tyckte det var dyrt redan då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.