Hej
Jag har ställt lite frågor om att måla om huset i andra forum men nu har jag fått en offert på ommålning som är billigare än tidigare hos ett företag våra grannar använt.

Huset är ett 1,5 planshus med vidbyggt garage.
Sydsidan är torr och färgen flagnar. Övriga sidor är i bra skick. Huset har takkupoler ovanför pergolas och ett uterum. Plattan huset är ca 90 kvm och garaget 36 kvm.

Ytmässigt är det ca 170 kvm att måla.

Jag har fått en offert på 75 tkr och då ingår:
-ställning
-tvättning, skrapning å slipning
-1 strykning grundmålning på hela sydfasad och där det behövs
-2 st strykningar täckfärg
-färgen (akrylat) plus grundfärg
-allt övrigt material

så allt ingår i offerten. Material, ställning å arbete. Vi går från blå fasad till grå och från svart till vitt på knutar, foder å vindskivor.
Vi bor strax norr om Göteborg.

är detta billigt eller dyrt?
Jag har fått offerter om ca 150 000 tidigare vilket jag tyckte var hysteriskt. Grannarna har betalat ca 100 000 för ett mindre enplanshus.

Men kan det bli billigare än 75 tkr?
 
Total yta är alltså: 170+170+40=380
Pris per kvm: 200 kr

V Vicky90 skrev:
Hej
Jag har ställt lite frågor om att måla om huset i andra forum men nu har jag fått en offert på ommålning som är billigare än tidigare hos ett företag våra grannar använt.

Huset är ett 1,5 planshus med vidbyggt garage.
Sydsidan är torr och färgen flagnar. Övriga sidor är i bra skick. Huset har takkupoler ovanför pergolas och ett uterum. Plattan huset är ca 90 kvm och garaget 36 kvm.

Ytmässigt är det ca 170 kvm att måla.

Jag har fått en offert på 75 tkr och då ingår:
-ställning
-tvättning, skrapning å slipning
-1 strykning grundmålning på hela sydfasad och där det behövs
-2 st strykningar täckfärg
-färgen (akrylat) plus grundfärg
-allt övrigt material

så allt ingår i offerten. Material, ställning å arbete. Vi går från blå fasad till grå och från svart till vitt på knutar, foder å vindskivor.
Vi bor strax norr om Göteborg.

är detta billigt eller dyrt?
Jag har fått offerter om ca 150 000 tidigare vilket jag tyckte var hysteriskt. Grannarna har betalat ca 100 000 för ett mindre enplanshus.

Men kan det bli billigare än 75 tkr?
 
Bra pris. Kanske för bra, har du referenser på firman? Vad är det för färg och mängd de offererat?
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredric_n
  • Laddar…
K Kane skrev:
Bra pris. Kanske för bra, har du referenser på firman? Vad är det för färg och mängd de offererat?

Japp, flera grannar har använt firman med gott resultat.

Alcro bestå briljant
vad menar du med mängd färg?
 
V Vicky90 skrev:
Japp, flera grannar har använt firman med gott resultat.

Alcro bestå briljant
vad menar du med mängd färg?
Mängd = liter.
Om flera grannar har använt samma firma och med gott resultat har du väl flera bra prisjämförelser?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.