2 520 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Offert för asfalt och återställande framsida
Vi har fått en offert från ett företag som håller på med markarbeten. Välrenommerad firma, halvstort lokalt och som jag fick förtroende för. Har sett deras jobb hos en granne och det ser bra ut efter flera år.
Jag har dock problem med att få in offerter. Då jobbet är förhållandevis litet är det kanske ingenting alla företag springer på direkt. Så frågan är om detta är en normal prisnivå för mellanstor stad. Detta skulle isf göra att jag kan få vidare efter bara en offertgivning med vetskap att det i alla fall är rimligt.
Förutsättningar
Dränerat sedan två år. Sättningar har gjort att det måste rakas av runt om och förberedas för grässådd alt rullning. Gammal garageuppfart med plattor dubbleras i storlek och asfalteras. Plantering och kantsten på vissa ställen.
100% lerjord, platt och mycket lättillgängligt och ingenting fancy. Inga avspärrningar krävs.
Offert 135kkr
Jag har dock problem med att få in offerter. Då jobbet är förhållandevis litet är det kanske ingenting alla företag springer på direkt. Så frågan är om detta är en normal prisnivå för mellanstor stad. Detta skulle isf göra att jag kan få vidare efter bara en offertgivning med vetskap att det i alla fall är rimligt.
Förutsättningar
Dränerat sedan två år. Sättningar har gjort att det måste rakas av runt om och förberedas för grässådd alt rullning. Gammal garageuppfart med plattor dubbleras i storlek och asfalteras. Plantering och kantsten på vissa ställen.
100% lerjord, platt och mycket lättillgängligt och ingenting fancy. Inga avspärrningar krävs.
Offert 135kkr
- Asfaltering ca 83m2 inkl urgrävning 40cm ,fiberduk, bergmtrl.
- Åtgärda kantlist på vägg+ lägga plattor längs fasad ca 9lpm.
- Påfyllning singel mellan hus+entré ca 9kvm.
- Urgrävning för plantering 10m2 +iläggning av plantjord.
- Sättning ca 12lpm kantsten (granit Rv4).
- Justering av gräsyta och utläggning av matjord på ca 160m2 (5-10cm tjockt).
- Krattning och färdigt gräs ingår ej.
Tack för svar. Har som sagt ingen koll på hur mycket någon del av det kostar. Har du koll på hur mycket asfaltsläggningen i sig ligger på per kvm? Antar att det är samma underarbete oberoende av täckning?G-83 skrev:
Det beror lite på var du bor och om det är lång framkörning. Har för mig att vi(jobbar med mark och anläggning) får betala runt 200kr/kvm plus moms för 50mm tjocklek. Men då har det varit åtminstone 400kvm och det har lagts med läggare.
Ja det är samma underbyggnad oavsett om du väljer plattor eller asfalt. Vad det kostar är jättesvårt att säga. Här har vi sällan längre än 5-7 mil till bergtäkten. Kan man ta emot bil och släp blir det billigare än om man bara kan ta bil. Kan ni lägga upp det ni gräver upp och skicka i retur med grusbilen gör det en del på priset.
Det hade klart varit bäst om du kunde få in ytterligare någon offert. Men som du själv skriver, ett relativt litet jobb och de flesta har fullt upp så det kan bli svårt.
Lycka till!
Ja det är samma underbyggnad oavsett om du väljer plattor eller asfalt. Vad det kostar är jättesvårt att säga. Här har vi sällan längre än 5-7 mil till bergtäkten. Kan man ta emot bil och släp blir det billigare än om man bara kan ta bil. Kan ni lägga upp det ni gräver upp och skicka i retur med grusbilen gör det en del på priset.
Det hade klart varit bäst om du kunde få in ytterligare någon offert. Men som du själv skriver, ett relativt litet jobb och de flesta har fullt upp så det kan bli svårt.
Lycka till!
Nej egentligen inte. Är det bara du som vill ha lagt några kvadrat blir naturligtvis priset högt. Men om ni är flera stycken eller asfaltgänget är i krokarna kan du får ner det något.
Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med Peab, Skanska eller vem som finns närmst dig så får du ett pris.
Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med Peab, Skanska eller vem som finns närmst dig så får du ett pris.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Asfaltering i carport och utanför
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Lösning för att dela av rum, och offertfrågor
Planlösningar -
Offert för badrum och tvättstuga
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Är offerten rimlig för avlopp shacktarbete.
Grund & Markarbeten -
inför ev offerter: vilka frågor bör man få med om man vill fixa och asfaltera väg
Övrigt husrelaterat