Jag har fått denna offert gällande en dragning/installation av el från huset till min carport/förråd.

Framdragning av en ny matarkabel (i befintligt tomrör) totalt ca 25 meter mellan husets befintliga central där det finns plats och lediga grupper.

I carporten, utvändig installation: 1 styck strömbrytare, 1 styck vägguttag och
1 styck lysrörsarmatur.

I förrådet, utvändig installation:
1 styck kronbrytare, 2 stycken vägguttag, 1 styck central, 1 styck rörutlopp för en ytter armatur på vägg vid dörr, 1 styck lysrörsarmatur och 1 styck central (för framtida utbyggnad).

Pris 23500:- kronor (innan ev ROT avdrag)

Låter detta rimligt?

tommib
Inklusive eller exklusive materiel och moms? Biltillägg?

Inklusive material, moms och bil

Det är svårt att veta utan att veta de exakta förutsättningarna som gäller på plats samt val av materiel.
Men jag tycker med de uppgifter vi har så verkar offerten vara helt ok.

tommib
Håller med HSP, svårt att veta utan exakt materielspec men inte helt orimlig i alla fall.

Det enda som kan strula är väl markkabeln, om det är rörstopp. Jag antar att de har friskrivit sig från det.

Med ett väldigt grovt överslag får jag det till materiel för ca 7 kkr så arbetskostnaden borde vara ca 16 k. Drar vi av för bilen (högt räknat) och landar på 15 kkr så är det ändå 25 arbetstimmar. Rätt mycket kan jag tycka för det jobbet men det beror väl på hur pyssligt det är att dra i garage och förråd. Det är nog ungefär där man hamnar när man tar in externa hantverkare...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.