S
Skördat rotselleri. :D
Tänkte lagra i torv i matkällaren.
Skördad rotselleri på marken redo för lagring, med gröna blad och synliga rötter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyss skördade rotselleri med jord kvar på rötterna i en skottkärra, redo för lagring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Skördat rotselleri. :D
Tänkte lagra i torv i matkällaren.
[bild] [bild]
Coolt, det har jag aldrig odlat :) vad använder ni det till ?
 
Odlarhumor:
Animerade grönsaker med ordlekar: rotfrukt, böna, sallad och morot samt pratbubblor med humoristiska ordspel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
S
Snigla Snigla skrev:
Coolt, det har jag aldrig odlat :) vad använder ni det till ?
Snigla Snigla skrev:
Coolt, det har jag aldrig odlat :) vad använder ni det till ?
Vi har hittils mest grillat rotselleri i ett par timmar tills den blivit helt mjuk och ätit med purjolökssmör. Därför jag samodlat med just purjolök. ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten
Rotselleri i bitar tillsammans med andra grönsaker, ugnsrostade i ugn.
I soppa och i pyttipanna.
Ugnsbakad eller rostad med olika "toppings".
Finriven, lite grann i sallad.
 
Tomater som mognar ute, trots att frosten tagit plantorna. Det visste jag inte att det fungerade.
 
  • Mogna röda tomater på en mörk tallrik, överlevt frost.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Rotselleri i bitar tillsammans med andra grönsaker, ugnsrostade i ugn.
I soppa och i pyttipanna.
Ugnsbakad eller rostad med olika "toppings".
Finriven, lite grann i sallad.
Gillar andra ugnsrostade grönsaker :) men tror inte vi använt just rotselleri..
Blir den också "söt" i ugnen?
 
Fadai
Snigla Snigla skrev:
Coolt, det har jag aldrig odlat :) vad använder ni det till ?
Jättegott som utfyllnad i potatismos.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Jättegott som utfyllnad i potatismos.
Har den någon speciell smak? minns aldrig vad det är som brukar smaka lite smått lakrits.. och så är det nått som har en hm pepprig/starkare smak hehe :)
 
Flertalet påsar med olika sorters tomatfrön uppradade på ett mörkt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fröerna jag beställde från utlandet har kommit (y)
Spännande värre!

4 små busk och resten dwarfs till mitt "dwarfprojekt" :D
(delade med en kompis, vi fick 5 frön av varje sort vardera.. räcker utmärkt)
 
Hemmakatten
Snigla Snigla skrev:
Har den någon speciell smak? minns aldrig vad det är som brukar smaka lite smått lakrits.. och så är det nått som har en hm pepprig/starkare smak hehe :)
"Lite smått lakrits" måste vara fänkål.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fadai
Snigla Snigla skrev:
Har den någon speciell smak? minns aldrig vad det är som brukar smaka lite smått lakrits.. och så är det nått som har en hm pepprig/starkare smak hehe :)
Som selleri. Lite mild.
 
Fadai Fadai skrev:
Som selleri. Lite mild.
Jag har köpt selleri en gång, i år faktiskt.. det skulle vara i en ”klassiskt italiensk bolognese” enligt receptet. Minns inte om jag smakade den som den var.. :thinking:

Selleri verkar ha gått förbi min radar helt närapå hehe
 
Vi har dem i växthuset än, ingen tillskottsvärme, lampor eller nått. De har stått ute i minst 3 frostnätter, har inte fått vatten på minst 2 veckor (trodde de dött där vid frosten..)

Ikväll skulle vi ta de sista få frukterna innan nattens frost kom!

Ett fat med färgglada chili i olika former och storlekar, skördade från växthuset utan uppvärmning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korg fylld med färgglada chilipepparfrukter i olika stadier av mognad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En samling färgglada chili av olika sorter i en hög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det visade sig vara lite mer frukt än ”några få” :oops:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
AI_uu och 8 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vad i jösse namn ska du göra med alla dessa? Finns väl en begränsning hur många inläggningar man kan göra.

Men kanske du kan sälja på nån marknad? De färgstarka burkarna borde sälja bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.