436 799 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Lite kul.. de här är väldigt små och söta.. såddes den 10 feb eller nått.. samtidigt som flera andra (som nu är 15-20 cm höga!).. men de här är verkligen små och kompakta!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Idag har jag skolat om tomatplantorna. Eftersom jag satte två frön i varje kruka och jag hittills låtit de flesta växa vidare fick grannen några plantor. Imorgon när vi har kalas för vår ettåring tar nog mor och svärmor med sig resten av plantorna vi inte har plats för.
Dessa har en läcker färg på bladens undersida.
De gula busktomaterna är omplanterade.
Den här paprikaplantan har sammanväxta hjärtblad.
Jag skall så lite vitkål snart också tänkte jag. Och kanske basilika.
Logga in
Skapa konto
De gula busktomaterna är omplanterade.
Logga in
Skapa konto
Den här paprikaplantan har sammanväxta hjärtblad.
Logga in
Skapa konto
Jag skall så lite vitkål snart också tänkte jag. Och kanske basilika.
Provade förra året och, harkel, hade jag kommit ihåg dem.. vattnat nån gång..vetat var jag ställde dem - så hade det gått jättebra!Hemmakatten skrev:
Sådde dem inne och de tog sig fint, tanken var att jag skulle plantera ut dem ju! de fastnade dessvärre halvvägs ute nånstans.. så det blev inte mycket till skörd tyvärr.
Detsamma gällde nyzeeländsk spenat.. (den delade fat med pak choi).
Nya friska tag i år
Min kompis i Sthlm sa att de båda var jättegoda och funkade bra att odla där!
Jisses nu växer det så det knakar.. nu börjar jag "halka efter".. alltid värre när det oxå ska omskolas dubbelt (dvs när de är i olika faser, omskolning 1 på vissa tomater..2 på andra..slutkruka på några - samma sak gäller chilisarna!)
Måste se över näringen oxå.. Några övervintrade chilisar lider brist av några näringsämnen..
Måste se över näringen oxå.. Några övervintrade chilisar lider brist av några näringsämnen..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg