437 529 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Ja, de har jättebra jord.. där jag brukar köpamaxmsm skrev:
Dock var den i "lösvikt" lite mer benägen att innehålla ogräs, men den var bra att ha ändå.. (till vissa saker).
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Jag har köpt lösvikt i Hbg några gånger och precis som du skriver så var det en hel del ogräs som kom upp ur denna.Snigla skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 652 inlägg
På Trelleborg kommuns egna anläggningar (smyge och Anderslöv) så får man en kubik för 150kr tror jag det var.
Man kan välja att få 100% kompostjord eller blandat till hälften med matjord.
Man kan välja att få 100% kompostjord eller blandat till hälften med matjord.
Jo det var ungefär den prisklassen där vi köpte innan också, så mycket vi vågade lassa på släpet.. haha13th Marine skrev:
Jag tror att någonstans utanför sjöbo (söderut).. så ska det finnas kompostjord på nån anläggning, den var för "stark" att använda som den var för sån odling jag gör nu.. men ja, den är väl till för att blanda lite själv kanske (spä ut i trädgården typ)
Man kan få in massa skit i både trädgård och hus när man handlar någonstans (alltså, både när det gäller virke, träskivor, jord och gamla möbler..).. svampar, mögel, rotogräs bla bla bla.. man får försöka att låta bli att tänka på det värsta scenariot!Dheri skrev:
Annars blir du snart lika paranoid som mig
När det väl, sedan, kommer till "kritan" och nått faktiskt blir gjort här (oavsett om det är av mig, maken eller hantverkare) då är jag helt plötsligt lugn som en filbunke.. och mina skräckscenarion stör mig inte längre.. för då är jag en jäkla bra problemlösare istället!
Så det är eg inte värt tiden att grubbla för mycket..
Klart fuskigt med sådana jordpriser, 500 spänn för en skopa tar de här och den skopan är klart mindre än en kubik.
I morse när jag kom från jobbet hade de första tomatplantorna tittat upp ur jorden, nu ikväll var de nästan 3 cm långa. Det är växtkraft det!
I morse när jag kom från jobbet hade de första tomatplantorna tittat upp ur jorden, nu ikväll var de nästan 3 cm långa. Det är växtkraft det!
(like:et var för tomaterna, inte jordpriserna..)Dalbotös skrev:
Jag brukar inte odla så mycket blommor.. men jag utvecklas - och i år blir det lite (eller mycket, beroende på hur många som kommer ta sig..)
Det komiska med blomodling.. är att det ofta står 'plantera om i krukanär plantan är stor nog att hanteras' .. fasiken det är de ju aldrig!
Här har jag skolat om mina palettblad.. jisses va smååååå de är ..vilket pillerjobb!
Det komiska med blomodling.. är att det ofta står 'plantera om i krukanär plantan är stor nog att hanteras' .. fasiken det är de ju aldrig!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har jag skolat om mina palettblad.. jisses va smååååå de är ..vilket pillerjobb!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 652 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 652 inlägg