437 475 läst ·
5 734 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag är just nu på jakt efter frön till blodbok, samt gärna (ätbar) kastanj.
Kom gärna med förslag på buskar som är lagom 1m höga och har nått ätbart på sig (har någon lucka i bärlandet jag vill täppa till.
Vår squash är hur lycklig som helst och håller just nu på att få sina första frukter.
Kom gärna med förslag på buskar som är lagom 1m höga och har nått ätbart på sig (har någon lucka i bärlandet jag vill täppa till.
Vår squash är hur lycklig som helst och håller just nu på att få sina första frukter.
13th Marine skrev:
Aprikosträd!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Hmm, aprikos visste jag inte vi kunde ha här, det borde passa bra att låta gå lite högre på höger sida av växthusingången, kanske bygga nått som tar vinden för den. Då är frågan vad man ska ha till vänster.
Nästan övertygad att aprikoser växer nere hos er, de klarar sig här och långt upp i landet, vore kul om alla som har "fel" zon, visar vad man kan få att ta sig.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Det stämmer säkert, jag hade bara inte tänkt på att det gick.
Måste bara visa dessa extremt ”coola” tomaterna (estetiskt).. det var den enda som grodde av mina fröer (alltså, som jag satte av den sorten)
Yantarnyi
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Yantarnyi
Logga in
Skapa konto
Tisdag 29/5 tittar små squash upp.
Logga in
Skapa konto
Lördag 2/6 lite större.
Logga in
Skapa konto
Hittade tomatskott mellan odlingslådorna, i gruset, planterade dem, ingen aning om sorten.
Logga in
Skapa konto
Physalis bortskänkes mot hämtning!
ca1500 småplantor finns det.
Logga in
Skapa konto
De växer överallt....
Logga in
Skapa konto
Fler valnötter gror, dessa, Juglans Regia är lite senare.
Logga in
Skapa konto
Physalis, kapkrusbär som jag sparar åt oss själva.
Gyllenbären är också på gång.
Logga in
Skapa konto
Hmm! Redan slut på säsong 1, kapas ner idag och torkas till löksalt.
Logga in
Skapa konto
Mer odlingsskydd på agendan idag.
Mvh P-A
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Har tagit mig ut idag.. utanför tomtgränsen tom! Äntligen kunde jag köpa en påse hönsgödsel! Nu kan jag, när andan och orken finns, äntligen börja parkera (ok ok plantera) chilisarna och tomaterna i slutkrukor! 
Tur att alla växer och frodas inne.. trots att de/chilisarna, tyvärr, har blivit angripna (några löss, några flygare..)
Men vi har massor av frukt på g.. så de verkar klara av angreppet just nu - bara irriterande!
Tur att alla växer och frodas inne.. trots att de/chilisarna, tyvärr, har blivit angripna (några löss, några flygare..)
Men vi har massor av frukt på g.. så de verkar klara av angreppet just nu - bara irriterande!
Har inte gjort många knop idag, +25 vid 08.30, varmare under dagen, blir +24 som svalast i natt.
Hur som helst, petade ner lite squash i nyaste delen, den gillar kompost.
Tog tantens mysbyxor på mig, eller är det hon kanske, ja, det var inte jag som jobbade, jag fotade, så var det nog.
Lite fint bland det ätbara, en, eh! Blomma?
Plommonträdet som blev överkört och nedtryckt i marken av en bandgrävare har återhämtat sig efter några års vila och omvårdnad.
Blåbärsstry mognar allt eftersom.
Mvh P-A
Ps, inte helt borta gällande blommor, tror mig nästan vara helt säker på att det är en Dahlia.
Hur som helst, petade ner lite squash i nyaste delen, den gillar kompost.
Logga in
Skapa konto
Tog tantens mysbyxor på mig, eller är det hon kanske, ja, det var inte jag som jobbade, jag fotade, så var det nog.
Logga in
Skapa konto
Lite fint bland det ätbara, en, eh! Blomma?
Logga in
Skapa konto
Plommonträdet som blev överkört och nedtryckt i marken av en bandgrävare har återhämtat sig efter några års vila och omvårdnad.
Logga in
Skapa konto
Blåbärsstry mognar allt eftersom.
Mvh P-A
Ps, inte helt borta gällande blommor, tror mig nästan vara helt säker på att det är en Dahlia.
Hela gångvägen mellan Ica kvantum och Ängby park är väl full av körsbärsträd, om jag inte missminner mig. Härligt hur som helst att se de som får körsbär.HasseTeknik skrev:
Om du pm-ar mig om var du bor så lovar jag på heder och samvete att inte ta alla dina bär nästa gång jag besöker "mammsen"...
Mvh P-A