437 325 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Va fan snart blir du portad från denna tråd13th Marine skrev:
Vad har du för sort eg.. vi har insett att den vi spädde ut landet med för nått år sedan är en senare sort.. men vår första är inte klar heller än! grr..
...vill ha jordgubbaaaaarrr
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Nu får du säga åt dina plantor att skärpa sigSnigla skrev:
Va fan snart blir du portad från denna tråd.. jag har ju inte fått en jordgubbe här än
nu är jag ju så avundsjuk att jag är grön
(inte kräkvarning dock som krysset på munnen indikerade hehe)
Vad har du för sort eg.. vi har insett att den vi spädde ut landet med för nått år sedan är en senare sort.. men vår första är inte klar heller än! grr..
...vill ha jordgubbaaaaarrr![]()
Vi har Korona, Sonata, Senga sengana samt honeoye (i ordning från godast).
De mognar mycket riktigt olika fort.
Ja, släng ut människan! Har fått EN mogen gubbe, o kanske åtta på G. Oxå grön av avund.Snigla skrev:
Va fan snart blir du portad från denna tråd.. jag har ju inte fått en jordgubbe här än
nu är jag ju så avundsjuk att jag är grön
(inte kräkvarning dock som krysset på munnen indikerade hehe)
...vill ha jordgubbaaaaarrr![]()
Hej! Jag har inte läst här på ett tag, så det kanske redan är avhandlat(har haft fullt upp i trädgårn
)
Jag har haft lite otur med det mesta i år. Gurkorna är spinkiga och långsamma, samma sak med tomaterna, petunior som helt dött eller inte ens kommit upp, konstig majs, döda morötter m.m. Gurkorna brukar jag i normala fall skörda mellan 5-6st per dag på två plantor så här dags.
Jag har hört rykten om att planteringsjorden generellt inte var den bästa i fjol och funderar på om jag har fått tag på sådan jord i år. Är det någon annan som haft missväxt?
Potatisen tror jag blev "vattensjuk" efter det stora skyfallet...
En del kommer säkert klara sig, även om det kommer bli sen skörd.
Jag har haft lite otur med det mesta i år. Gurkorna är spinkiga och långsamma, samma sak med tomaterna, petunior som helt dött eller inte ens kommit upp, konstig majs, döda morötter m.m. Gurkorna brukar jag i normala fall skörda mellan 5-6st per dag på två plantor så här dags.
Jag har hört rykten om att planteringsjorden generellt inte var den bästa i fjol och funderar på om jag har fått tag på sådan jord i år. Är det någon annan som haft missväxt?
Jag gav jordgubbarna benmjöl i våras och i mitt en (1) kvm stora jordgubbsland har jag nog skördat ungefär 8-9 liter hittills och det är inte slut än.
Jag vet inte vad det är för sorter för det är kloner från gamla plantor som jag haft med mig i över 30 år mellan olika bostäder. Ibland har de tom fått bo i balkonglådor men de gör snällt nya avläggare.
Jag vet inte vad det är för sorter för det är kloner från gamla plantor som jag haft med mig i över 30 år mellan olika bostäder. Ibland har de tom fått bo i balkonglådor men de gör snällt nya avläggare.
Vi diskuterade en del jord innan, eller hehe jag gjorde kanske.. hade oturen att köpa dålig jord flera ggr så alla mina odlingar kom lite efter och en del dog.. (har iaf klarat mig från dålig näring i år.. förra året råkade jag ut för det istället).samlarpådetmesta skrev:
Hej! Jag har inte läst här på ett tag, så det kanske redan är avhandlat(har haft fullt upp i trädgårn)
Hur menar du att potatisen blivit vattensjuk? (hur ser du det..)