Det växer så det knakar, går snart inte ta sig in I växthuset. Tur att jag installerat bevattningsystem:

9 juni:
Växthusinredning med trägolv, blommor i krukor och installerat bevattningsystem samt fläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

15 juni
Växthus fullt av växande plantor och installerat bevattnings-system, med noteringar av datum.
Skapa konto

18 juni
Växthus fullt av grönsaksplantor i olika stadier av tillväxt, med synligt bevattningssystem.
Skapa konto

22 juni
Välfylld växthusinteriör med frodiga grönsaker och installerat bevattningsystem.
Skapa konto
Översikt av ett välfyllt växthus med grönskande växter och ett bevattningsystem, trägolv syns i förgrunden.
Skapa konto
Växthus med tätt växande grönsaksplantor och installerat bevattningssystem på trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Carbonara84 och 9 till
  • Laddar…
mackee mackee skrev:
Det växer så det knakar, går snart inte ta sig in I växthuset. Tur att jag installerat bevattningsystem:

9 juni:
[bild]
15 juni
[bild]
18 juni
[bild]
22 juni
[bild] [bild] [bild]
Vänta en månad till så ska du se hur du får stå utanför huset o skörda hehe.. sol, värme o vatten tjoooo..

Ser härligt ut :D

Potatisen är stor och fin, kunde skördat tidigare inser jag nu.
Stor skördad potatis halverad i durkslag med dill, redo att sköljas.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Det där ser gott ut, vilken sort är det ?

mackee mackee skrev:
Det där ser gott ut, vilken sort är det ?
Det var gott :D
Solist, tog sättpotatis från en säck vi köpte på skördemarknad förra året.

Rovspinnkvalster släpps ut på ett växtblad från förpackning i ett växthus.
Skapa konto

En laddning rovspinnkvalster utplanterade i växthuset

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
En laddning rovspinnkvalster utplanterade i växthuset
Gör du detta i förebyggande syfte eller har du invasion?

Glad midsommar

mackee mackee skrev:
Gör du detta i förebyggande syfte eller har du invasion?

Glad midsommar
På grund av invasion, har fått det de senaste fyra åren så nu köpte vi för att prova, såpavatten hjälper, men vi kommer aldrig åt alla, förhoppningsvis kan detta även komma åt dvalhonorna med så att vi slipper invasioner ett tag.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fadai
13th Marine 13th Marine skrev:
På grund av invasion, har fått det de senaste fyra åren så nu köpte vi för att prova, såpavatten hjälper, men vi kommer aldrig åt alla, förhoppningsvis kan detta även komma åt dvalhonorna med så att vi slipper invasioner ett tag.
Då får vi hoppas att det hjälper! Du får återkomma m recension.

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
engs
Alienjordgubbar? Vissa av gubbarna ser helt groteska ut, någon som vet orsaken? Det är färdiga plantor köpta i våras då de vi odlade från frön går så långsamt. Står i växthus om det påverkar.
Ovanlig jordgubbe med missbildning hängande på en planta med gröna blad och blommor i ett växthus.
Skapa konto

S
Midsommarpackningen.
Bilens bagageutrymme fullpackat med växter, väskor och en kylbox inför midsommar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 2 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Vissa av gubbarna ser helt groteska ut, någon som vet orsaken?
De har inte blivit jämnt pollinerade. Ingen fara, ser bara roligt ut. Ni får be insekterna att göra ett bättre jobb till nästa år.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Känsliga läsare varnas!

Våra squashplantor tog sig aldrig, så vi köpte några. Tyvärr har vi inte övervakat dem tillräckligt bra, så de förbannade satans kuksniglarna från helvetet har ätit upp dem.

Squashplantor skadade av sniglar i krukor med synliga skador på bladen.
Skapa konto

• Ledsen
  • Haha
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Förstår precis känslan, du har mina sympatier!

Jag i vintras - "I år skall det äntligen bli av att jag får till det där perfekta odlingsåret då allt går som jag tänkt, skördarna blir enorma och trädgårdsarbetet blir lustfyllt och harmoniskt.
Jag nu - "Nehepp, inte i år heller:"

:crysmile:

I år är det något oväntat fåglarna som ställt till mest förtret. Innan jag fattade vem det var förlorade jag tre morotsådder, två ärtsådder, oklart antal palsternackor och oräkneliga salladsplantor till en otroligt energisk liten koltrasthona som enträget letar efter mask i odlingarna. Har ju haft småfåglar letandes förr men denna lilla dam är enastående bra på att vända upp och ner på precis allt som är sått i sina födosök. Hon ställer fortfarande till förtret men nu har även en kull kråkor seglat upp och tagit över förstaplatsen på listan "djur som äter upp mina odlingar eller ställer till allmän oreda".
Förra året hade jag en skock skatungar som ställde till enorm oreda i odlingarna, var inte medveten om hur mycket kaos och förstörelse de kunde skapa innan. De åt upp alla bär på olika sorters buskar/plantor, de mumsade i sig alla sockerärtor och ryckte upp sallatsplantor och mangold, härjade runt i lökbäddar och hackade hål i squash och pumpa mest för att. Till min stora glädje såg jag inga skator i boet i våras och tänkte att "Ha! I år slipper jag er!".
Det gjorde jag också, de häckade hos grannen. Däremot togs boet över av kråkor... Har ni någon aning om hur mycket förödelse kråkor åstadkommer?!?!? De är större än skator så bara av vikten går mer grödor sönder och de är definitivt smartare. Hade ett litet hål i nätet som ligger över jordgubbarna, hålet är en bit bort från själva plantorna men dessa smarta djur räknade ut hur de skulle ta sig dit så nu har jag lyckliga kråkor med röda näbbar och inga jordgubbar. Eller ärtor, sallatsplantor, kryddplantor, spenat och vissa blombäddar där de också gått helt bananas och ätit upp/förstört allt de ser.
Jag:heart:vilda djur som äter upp allt jag odlar..... ;)

• Wow
  • Ledsen
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.