Jag har en C275 köpt hos trade it. Köpet gick bra, kärran funkar kanon. Lastar oftast runt 1000 kilo på den, och den har hållit 3 år nu.

Exostor skrev:
Jag har en C275 köpt hos trade it. Köpet gick bra, kärran funkar kanon. Lastar oftast runt 1000 kilo på den, och den har hållit 3 år nu.
Okej det låter ju bra. Såg att det fanns två versioner av C275 en som är galvaniserad och en som är varmgalvaniserad. Antar att TradeIt har den enklare med tanke på priset men hur stor är skillnaden mellan dessa två? Vågar man köpa den enklare. Ska ju bara användas för husbehov men jag vill ju inte att den rostar bort om några år... Kommer att stå ute i mitt fall.

iSnobben skrev:
Okej det låter ju bra. Såg att det fanns två versioner av C275 en som är galvaniserad och en som är varmgalvaniserad. Antar att TradeIt har den enklare med tanke på priset men hur stor är skillnaden mellan dessa två? Vågar man köpa den enklare. Ska ju bara användas för husbehov men jag vill ju inte att den rostar bort om några år... Kommer att stå ute i mitt fall.
Tror du inte att det bara är beskrivet olika ang. galvningen ?
Antar att dom galvar dom likadant i fabriken.
Min är c265 en 05:a och har stått ute i alla år och är inte rostig ännu.
Däremot så ser den ju inte ut som ny då den har blivit mer gråmatt.

Micro skrev:
Tror du inte att det bara är beskrivet olika ang. galvningen ?
Antar att dom galvar dom likadant i fabriken.
Min är c265 en 05:a och har stått ute i alla år och är inte rostig ännu.
Däremot så ser den ju inte ut som ny då den har blivit mer gråmatt.
Går man in på deras Tiki Trailers sida så finns det två vagnar som ser likadana ut fast priset skiljer och det enda jag kan se som skiljer i beskrivningen gäller just galvningen. Men om din snart är 10år så är det nog lugnt. Ska ringa TradeIT och se vad de säger.

Är TradeIT dom som ligger straxt utanför Linköping på höger sida sett från motorvägen om man åker från Mjölby ?

Micro skrev:
Är TradeIT dom som ligger straxt utanför Linköping på höger sida sett från motorvägen om man åker från Mjölby ?
Japp

engs
iSnobben skrev:
Ringde till TradeIT idag och han tipsade om den här vagnen som tydligen är betydligt kraftigare:

[länk]
En sån där köpte jag tidigt i våras hos TradeIt.
Det var ett välsmort munläder hos nasaren.
Men, enligt säljarens uppgifter så är dragstången samma som hos släp som får dra tyngre vikter.
Alltså klara mer vikt än den är lagligt specad för, även om man naturligtvis inte får det.

Gallergrinden, på iaf den jag köpte, var kraftigare/stabilare än de övriga hos TradeIt.
Skulle vara samma som man kränger till uthyrningsvagnar.
Känns rejälare när man lyfter bort och tillbaka kortänden t.ex. Inte samma vingel.

Stod och velade mellan den ovan och en från TK-trailer med samma mått och pris.

Plus för TK är att den är tippbar, även endel mindre men ändå praktiska smådetaljer som att det finns stegjärn som man kan kliva på om man vill nå över gallergrinden.
Tror det fanns lastöglor invändigt, något jag saknar på L750U.

Plus för Thule/brenderup var då kraftigare dragstång och bättre gallergrind.

Så beror på vad man värderar.

D09
Steg saknar jag på min oriktiga kärra, blir väldigt högt över gallret och man vågar inte ställa sig på skärmen ;)

ullberg
Varför är den oriktig (du har omnämnt den så flera gånger), för att den saknar bromsar? Den har jag möjligtvis ett lite icke-PK namn (nu drar jag det långt... ;) ) men den är väl ändå ett riktigt släp?

Lustigt för övrigt, när jag såg dina bilder trodde jag att de där blåa sakerna på skärmarna var förstärkningar, just så man kunde kliva på dem, men det är det alltså inte.

D09
ullberg skrev:
Varför är den oriktig (du har omnämnt den så flera gånger), för att den saknar bromsar? Den har jag möjligtvis ett lite icke-PK namn (nu drar jag det långt... ;) ) men den är väl ändå ett riktigt släp?

Lustigt för övrigt, när jag såg dina bilder trodde jag att de där blåa sakerna på skärmarna var förstärkningar, just så man kunde kliva på dem, men det är det alltså inte.
ha ha jag skojar bara, det har skrivits några gånger ( "riktig" ) när man hänvisar till andra kärror, så jag spelar bara med ; )

*asg* Ditt icke pk namn är nog en bättre formulering än oriktig ha ha ha :thumbup:

Nejdå, jag är jättenöjd med kärran utifrån vad jag betalade, visst saknas lite grejor / funktioner men jag går inte under för det =) Den fyller funktionen bra.

Njaaa, de där blåa "förstärkningarna" kanske lillgrabben kan stå på men jag mosar nog de ganska omgående he he

Till Thulevagnen kan man ju köpa till såna där stag som går utanför skärmen och som brukar sitta på hyrsläp. De brukar jag kliva på när jag hyr men det kanske man inte ska göra. Dåligt dock att det inte finns invändiga lastöglor... Han på TradeIT sa att man inte hade så stor glädje av tippen om man inte skulle tippa ner i en grop typ eftersom att lutningen var för liten. Vad tycker ni som har tipp på era släp?

Det lutar mycket riktigt för lite för att något skall rasa av, men det stora problemet är som sagt att man inte orkar tippa med handkraft.

Antingen är det baktungt med 100 kg och då går det inte att lossa spärren, eller också är det framtungt och då förmår man inte tippa flaket med handkraft.

För att lasta en gräsklippare eller liknande är tipp dock ovärderligt, så jag skulle inte rekommendera ett släp utan.

D09
Håller med om att det inte går o tippa mycket

Nyfiken på vad som händer om man tippar baklämmen över en kant och tillåter den luta betydligt mer.

Jag hade inga problem med att tippa upp eller ner ( motståndet ) men pallen stod rätt över axeln.

De få gånger man transporterar sin åkgräsklippare funkar det bra med ramper. Jag har ett par från Jula som jag använder när fyrhjulingen ska lastas på pickuppen. Funkar förstås till en kärra också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.