ullberg
Jag kör också ramper (till ett icke tippbart släp) när gräsklipparen ska upp. Menar du att du klarar dig helt utan ramper @mycke_nu? (känns som att det fortfarande borde vara lite ljusramp och krafs som ger en ganska hög "tröskel") eller bara att du kan ta kortare ramper / palla upp med en hög brädor på tvären?

/U

Jag har ingen gräsklippare som behöver ramper så kan man inte använda tippbart för att tippa saker så kan det nog kvitta för min del. Bättre med ett stabilt och tåligt släp isf. Hur står sig K-rautas Caravan som de säljer nu för 7999:- i jämförelsen visserligen utan grindar men det kan man ju köpa till någon gång när de har 20%.

ullberg skrev:
Jag kör också ramper (till ett icke tippbart släp) när gräsklipparen ska upp. Menar du att du klarar dig helt utan ramper @mycke_nu? (känns som att det fortfarande borde vara lite ljusramp och krafs som ger en ganska hög "tröskel") eller bara att du kan ta kortare ramper / palla upp med en hög brädor på tvären?

/U
Jag har ett par korta hemgjorda ramper (1 m långa plankbitar) som jag hakar i den nedfällda baklemmen. Det går att köra av släpet utan ramperna (med en rejäl duns), men inte upp, klippbordet tar i och hjulen slirar.

Jag har behov att transportera gräskipparen varje vecka eftersom vi har två fastigheter som ligger en mil från varandra och gräset ska klippas på båda ställena.

Den biligare är gjord av klippt bockad plåt som är skruvad popnitad ihop.
Den dyrare är svetsad ock sedan varmgalvad i bad.
Tror själv mer på den dyra,Då klipytan blir obehandlad samt att nit bultar losnar med tiden
av vibrationer

Har en Tiki C250p med tippflak, har ingen egen åkgräsklippare, men har lastat en bekants några gånger och det hur utmärkt utan några ramper alls, använder ju den fällbara lämmen som ramp. Då är det åkgräsklippare av "traktorttyp" dvs med klippaggregat mellan hjulen.

Mikael_L
mycke_nu skrev:
För att lasta en gräsklippare eller liknande är tipp dock ovärderligt, så jag skulle inte rekommendera ett släp utan.
Jajo, men för oss vanliga dödliga som inte har din situation:
mycke_nu skrev:
Jag har behov att transportera gräskipparen varje vecka eftersom vi har två fastigheter som ligger en mil från varandra och gräset ska klippas på båda ställena.
kan kanske klara oss utan tipp , eventuellt ... ;)

mycke_nu skrev:
Drygt. Jag som tycker att en fastighet är jobbig nog att klippa.

• Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Drygt. Jag som tycker att en fastighet är jobbig nog att klippa.
Drygt är bara förnamnet, 1000+5000 m2.. :thumbdown:

Skaffa lamm?

D09 skrev:
[länk]

är detta en godkänd låsanordning? Tänker på försäkringen..
Kolla med försäkringsbolaget för säkerhets skull. Alla bolag har lite egna idéer.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Exostor skrev:
Skaffa lamm?
Börja inte du oxo..

• Gilla
eleson
  • Laddar…
Kör med biltemas kul lås och Assa hänglås med kod så man slipper nycklar, monterat även ett väderskydd över hänglåset så man får upp det utan problem under vintern.

Vek upp skyddet så du kan se låset.

Mvh

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
D09
Dum fråga

Det gnäller bak, misstänker att det saknas fett på kulan. ( bilen, inte sambon )

Vilket fett ska man ha? :)

ullberg
Det är volymknappen på stereon du behöver justera... ;)

(Det där om sambon fattade jag inte riktigt)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.