Har en altan på 42kvm som jag byggde för ca 15 år sedan. Tycker det är finast obehandlat då det blir en fin grå färg av det tryckimpregnerade virket. Nu börjar det bli lite risk för stickor i fötterna på barnbarnen. Och det vill man ju inte. Ska man olja nu eller är det bättre med lasyr för att binda träfibrerna? Brädorna ligger luftigt så de står sig väl åtskilliga år till hållfasthetsmässigt.