60 934 läst ·
240 svar
61k läst
240 svar
Oavsiktligt misstag i frågeformuläret vid försäljning – vad gäller nu?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Lämna några stenar i en ring, en påse ved och flaska ketchup. DET är en lägergrill enligt mig. 😇
Moderator
· Stockholm
· 56 228 inlägg
Jo om det hade stått i objektbeskrivningen som beskriver det som säljs. men här gäller det en lista över saker som man gjort med huset genom åren. Det kunde lika gärna stått om barnkalaset man ordnade förra sommaren, köparen kan inte förvänta sig att det skall ingå en gräddtårta för det. Men både barnkalaset och inköp av lös egendom har lika lite att göra i dokumentet ifråga.Hep skrev:
Det är en miss. Som borde vara uppenbar för alla som läser det. Framförallt för mäklaren som tydligen varit slarvig här.
Jag tror att köparen har rätt i sak, men huruvida de faktiskt vinner en tvist är en annan femma.
Testa stå på er och som nästa steg föreslå någon ekonomisk 50/50 lösning. Ni har ju inte så mycket att förlora om man nu önskar dividera om grillen.
Det viktigaste att fråga sig nu är detta värt en strid?
Testa stå på er och som nästa steg föreslå någon ekonomisk 50/50 lösning. Ni har ju inte så mycket att förlora om man nu önskar dividera om grillen.
Det viktigaste att fråga sig nu är detta värt en strid?
Moderator
· Stockholm
· 56 228 inlägg
Njaa, Det blir fel. För OM man "erkänner" att en lägergrill ingår i köpet, så får man nog se till att det är en sådan grill som fanns vid kontraktskrivningen. Att byta ut den mot en ring av stenar är ungefär som om man tar med sig sin 40 000 kr induktionshäll, och sätter dit den enklast möjliga IKEA hällen från blocket.I InsidersUnited skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Personligen kan jag inte se hur det ens liknar en grillplats efter att grillen är borttagen. Även om ni menade att ni har installerat/byggt en grillplats skulle jag anse att det då bör vara mer än endast en uteplats. Även några lösa stenar i en cirkel skulle vara mer grillplats än vad din bild visar.Cherrie skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 228 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
inte altid är den det bara när man har en vask på den är ju den fast med vatten och elClaes Sörmland skrev:
samma med spabad och liknande
Moderator
· Stockholm
· 56 228 inlägg
Jo om vi pratar om saker som ingår i köpet, så är det just de saker som finns vid kontrkatstillfället. Så OM grillen skulle ingå i köpet, så är det just den grillen. På samma sätt som spishällen i köket. Det gäller att hålla på att grillen aldrig har varit en del av köpet.I InsidersUnited skrev: