D
Vad sätter man på en FK som inte används?

Jag tänker på situationer när en FK dras fram till tex en apparatdosa men sen används den inte i installationen. Vad sätter man då på kabeln.

Tex om nollan dras fram och lämnas bakom en lysknapp för att möjliggöra installation av en smart styrning. Ett annat exempel kan vara om jorden inte används vid installationen av en lampa och den då lämnas i lampkoppen i taket.
 
Wago
 
D
Finns det wago med bara en plats?
 
E
Det mest populära är en öppningsbar kopplingsklämma, ska den vidare så klipp inte den utan gör bara en liten sling i dosan.
 
  • Gilla
Papphammar666 och 2 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Finns det wago med bara en plats?
Du kan ta med två.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D
Ok, det ska jag göra.

Men håll med om att det borde finnas en ”wago” med endast en kopplingsklämma. Skulle kännas mer anpassat för en sådan situation.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Det är väl inte så noga, den ska ju ändå bort sen.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
D
Förvisso förvisso!

Hurusom tack, nu vet jag hur proffsen gör :)
 
D Derbyboy skrev:
Ok, det ska jag göra.

Men håll med om att det borde finnas en ”wago” med endast en kopplingsklämma. Skulle kännas mer anpassat för en sådan situation.
Du kan ju alltid sätta en ubåt eller en fingerborg
 
D Derbyboy skrev:
Förvisso förvisso!

Hurusom tack, nu vet jag hur proffsen gör :)
Ställer du frågorna åt Patrik?
 
  • Gilla
JLyck och 2 till
  • Laddar…
Totte_S
Ubåt är väl rätt praxis på enstaka ledare
 
D
Mm men det känns säkrare med en wago.

Fingerborgarna sitter lite dåligt med bara en FK är min erfarenhet. Möjligtvis gör jag fel.

En U-båt är visserligen mindre än en wago men den är ju öppen på ”andra sidan”.
 
E
D Derbyboy skrev:
Mm men det känns säkrare med en wago.

Fingerborgarna sitter lite dåligt med bara en FK är min erfarenhet. Möjligtvis gör jag fel.

En U-båt är visserligen mindre än en wago men den är ju öppen på ”andra sidan”.
Du kan köpa ett knippe ubåtar också, skadar aldrig att ha hemma. Öppningsbara klämmor är ju också trevligt till sina ändamål.
 
D Derbyboy skrev:
Mm men det känns säkrare med en wago.

Fingerborgarna sitter lite dåligt med bara en FK är min erfarenhet. Möjligtvis gör jag fel.

En U-båt är visserligen mindre än en wago men den är ju öppen på ”andra sidan”.
En ubåt är inte öppen på andra sidan, den är öppen där du petar i kabeln och sedan sitter skruven i tornet..
 
D Derbyboy skrev:
En U-båt är visserligen mindre än en wago men den är ju öppen på ”andra sidan”.
Nej, en ubåt är bara öppen på en sida.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.