3 014 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
O.S.A A.S.A.P Dräneringsrör
Är det inte just dagvattenledningen man ska ansluta dräneringen till? Dvs om det finns dagvatten där du bor.Bob_the_builder skrev:
Du kanske menar att kommunerna inte tycker om att man ansluter dränvattnet till det vanliga avloppsnätet? Det kan jag intyga att de inte är så pigga på... De höll på att få blodstörtning när jag frågade om vi kunde göra så.
Nej, det var inte det jag menade. Det är olämpligt att fylla dränledningen med dagvatten (vilket mycket väl kan hända vid ett ordentligt regn). Det gör ju att dräneringen inte har kapacitet att leda bort det vatten som letar sig ner i marken (som den ju är avsedd för).
Jag menar alltså att du inte ska dra ner dagvattenrör från stuprören till dräneringen.
Att både dränering och dagvatten via en brunn ansluter till dagvattenledningen är en annan sak.
Jag menar alltså att du inte ska dra ner dagvattenrör från stuprören till dräneringen.
Att både dränering och dagvatten via en brunn ansluter till dagvattenledningen är en annan sak.
Klicka här för att svara