Hej.

Vi hade tänkt och börja bygga en altan. Den kommer vara ca en meter ovanför marken.
Behöver man preparera gräsmattan under på nått sätt, hur?

Funkar ju inte att klippa under sen och man vill ju inte ha ogräs överallt.

//mvh Ylva
 
Släng på en fiberduk, den kväver all växtlighet
 
Okej, låter bra - tack.

Går det lika bra att använda stolpspjut som plintar?
Någon som har nån erfarenhet från det? Man slipper
ju ofantligt mycket grävande.

 
Går det lika bra att använda stolpspjut som plintar?
Någon som har nån erfarenhet från det? Man slipper
ju ofantligt mycket grävande.
Jag bygger också altan ca 1m över mark och hade inte själv vågat använda stolpspjut. Känns mycket säkrare med plintar. För mig tog det ca 4timmar att gräva för 8 plintar. Så väldigt mycket jobb är det ju inte.

Lycka till ;)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.