78 418 läst ·
216 svar
78k läst
216 svar
Nytt Wankelgrage!
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Ser fint ut de där!
Är kul kika runt på forumet o se andras lösningar, endel grejer gillar man, andra inte, man får en hel del tips o idéer genom att se det på bild även om man har sin egen smak.
Kul att du kommit så långt, jag vill också få upp panel!
Är kul kika runt på forumet o se andras lösningar, endel grejer gillar man, andra inte, man får en hel del tips o idéer genom att se det på bild även om man har sin egen smak.
Kul att du kommit så långt, jag vill också få upp panel!
Det är ju det som är det fina med forum och internet.
Eftersom jag håller på med bilar av det lite mer udda slaget har jag enorm nytta av detta.
Snickare är ja inte heller så man litar ganska mycket på sånt man hittar på nätet, ibland är det bra, ibland är det dåligt.
Har förresten för första gången blivit blåst av en kille på nätet... så mycket som jag handlat... från hela världen så har det aldrig hänt innan.
Passa er för nån som heter Tony och bor i Luleå om han vill sälja bilgrejor till er! (det hör inte hemma här men ändå)
På garagefronten så är det städning som gäller nån kväll... men inte idag.. är allt för trött...
// magnus
Eftersom jag håller på med bilar av det lite mer udda slaget har jag enorm nytta av detta.
Snickare är ja inte heller så man litar ganska mycket på sånt man hittar på nätet, ibland är det bra, ibland är det dåligt.
Har förresten för första gången blivit blåst av en kille på nätet... så mycket som jag handlat... från hela världen så har det aldrig hänt innan.
Passa er för nån som heter Tony och bor i Luleå om han vill sälja bilgrejor till er! (det hör inte hemma här men ändå)
På garagefronten så är det städning som gäller nån kväll... men inte idag.. är allt för trött...
// magnus
Medlem
· Uppsala Län
· 389 inlägg
Höll det? http://www.byggahus.se/images/smilies/tongue.gifTegheim skrev:
Medlem
· Gävleborgs län
· 24 inlägg
Visst frekventerar du rejsa.nu också?
Inte utan att jag är lite avis. Borde egentligen husera bl a den här:

...i stället för att fjolla runt med badrum m m. :blush:
Inte utan att jag är lite avis. Borde egentligen husera bl a den här:

...i stället för att fjolla runt med badrum m m. :blush:
Jodå, jag är överallt!Pär Hansson skrev:
Garaget är ett plus... jag har alltid velat ha ett stort garage ända sedan man mekade med sin första bil i pappas lilla garage i Månsarp....
Dessutom bygger jag garaget för framtiden. Just nu med två små så blir det i alla fall inte nån tid över att renovera.
Vi (jag och sonen 3.5 år) har redan pratat om när vi ska renovera "räserbilen" (den vita Rx7an) i det "nya fina garaget".
Sånt som gör en pappa varm inombords!
I helgen är svärfar här så det har blivit lite gjort!
Eftersom dom gräver ner elen i trakten var dom hos oss i veckan och grävde.
Då bar det sig inte bättre än att dom grävde ett dike just där jag skulle lägga rör till takrännorna.
Så nu finns det som ska va i backen, nu är det bara rännorna som inte sitter där.
//Magnus
Idag var tanken att jag skulle röja lite i trädgården... nu blev det inte riktigt så.
Nu sitter all 45mm isolering i väggarna.
Överblivet virke har fått flytta upp på övervåningen, så även det mesta av den tjocka isoleringen.
Vad plats det blev !
Nu sitter all 45mm isolering i väggarna.
Överblivet virke har fått flytta upp på övervåningen, så även det mesta av den tjocka isoleringen.
Vad plats det blev !
Blev lite lyfta till så nu är all isolering samt lite annat där uppe.
Puttade undan den gröna bilen så nu går det in en bil till
Ska ta lite kort i veckan... om det inte blir övertid hela veckan. Lite hektiskt på jobbet nu.
// Magnus
Puttade undan den gröna bilen så nu går det in en bil till
Ska ta lite kort i veckan... om det inte blir övertid hela veckan. Lite hektiskt på jobbet nu.
// Magnus
Trodde du hade blivit av me jobbet? Skönt med stora ytor i garagetmagnusrx7 skrev:
Nepp, fick allt behålla det.. än så länge i alla fall.
Ser lite bättre ut nu, vi har fått in lite mer ordrar.
Inte nåt mer hänt i garaget förutom att jag körde in V70:n för att få lite känn på storleken. Kändes bra!
// Magnus
Ser lite bättre ut nu, vi har fått in lite mer ordrar.
Inte nåt mer hänt i garaget förutom att jag körde in V70:n för att få lite känn på storleken. Kändes bra!
// Magnus
Hur slutade de ekonomiska förehavanderna med Garageproffsen? Gillar stegen på taket! Gjorde likadant på våran sommarstuga, dock blev de på fel sida av huset och på fel kant! Men fort gick det...
Det är väl inte slut... Han har hört av sig några gånger och viljat "göra upp" men sen blir det inget mer.lasseseger skrev:
Jag har inte gjort nån polisanmälan än. Det är lite tungt här hemma nu med två småttingar.. man hinner liksom ingenting!
Får se om det blir nåt gjort i helgen på garaget. Man vet ju aldrig.
// Magnus
Medlem
· Östergötland
· 5 inlägg
Han har börjat sätt a ut nya annonser på Blocket. Både stugor och garage. Kallar sig för b.la "ägaren" och "The House"
Samma annonser sedan jag/vi köpte garage, men med några små ändringar. Dock samma löfte om leverans, att det är komplett och att allt kan ordnas.
Samma annonser sedan jag/vi köpte garage, men med några små ändringar. Dock samma löfte om leverans, att det är komplett och att allt kan ordnas.