Jag har ett hus från 1981.
Det är dags att byta betongpannorna. Under dem ligger bara plyfaskivor.
Så nu tänker ta bort plyfan och spika råspont. I samband med det tänker jag även tilläggsisolera vinden.
I dag har jag inget mögel på yttertaket.
Man läser så mycket om mögel på yttertaket. Ett råd jag fått är att antimögelbehandla brädorna innan jag skjuter fast dem.
Vad säger ni om det?