Jag har ett hus från 1981.
Det är dags att byta betongpannorna. Under dem ligger bara plyfaskivor.
Så nu tänker ta bort plyfan och spika råspont. I samband med det tänker jag även tilläggsisolera vinden.

I dag har jag inget mögel på yttertaket.
Man läser så mycket om mögel på yttertaket. Ett råd jag fått är att antimögelbehandla brädorna innan jag skjuter fast dem.
Vad säger ni om det?
 
Om man behöver behandla något för mögel innan man ens gjort det så är det inte rätt byggt!

Du har en liknande uppbyggnad av tak som jag. Det har fungerat sen -78 Jag kommer inte ändra något nämnvärt.

Du får börja underifrån och se om du kan använda av tät eller difföppen lösning ovanpå taket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.