1 185 läst ·
18 svar
1k läst
18 svar
Nytt staket utan grundolja
Sida 1 av 2
Hej.
Har precis byggt 100meter ram till ett plank och gjort fel med målning.
Använt obehandlat virke och på något märkligt sätt missförstod jag att man skulle grundolja allt trä. Har nu bara grundoljat alla ändar ca 10cm upp på varje sida (doppat i olja)
Det är reglar 45x90. Och stolpar 95x95 allt är nu grundat och färdigmålat.
Färg som använts : beckers primex trägrund plus -1 strykning
Beckers perfekt fasad akrylat- 2 strykningar.
Alla ribbor kommer jag grundolja ordentligt
Vad kommer nu hända med ramen.. kommer färgen flagna fort?
Är alternativet att slipa bort all färg och grundolja hela ramen?
Tackar
Har precis byggt 100meter ram till ett plank och gjort fel med målning.
Använt obehandlat virke och på något märkligt sätt missförstod jag att man skulle grundolja allt trä. Har nu bara grundoljat alla ändar ca 10cm upp på varje sida (doppat i olja)
Det är reglar 45x90. Och stolpar 95x95 allt är nu grundat och färdigmålat.
Färg som använts : beckers primex trägrund plus -1 strykning
Beckers perfekt fasad akrylat- 2 strykningar.
Alla ribbor kommer jag grundolja ordentligt
Vad kommer nu hända med ramen.. kommer färgen flagna fort?
Är alternativet att slipa bort all färg och grundolja hela ramen?
Tackar
Normalt är att bara grundolja ändarna så det är nog lugnt. Men akrylatfärg skall inte användas för målning på alla sidor av trät och det har du gjort eller?
En sida skall vara omålad med akrylat, tänk fasadbrädor.
En sida skall vara omålad med akrylat, tänk fasadbrädor.
Jaha.K Kane skrev:
Jag har målat precis allt. Det rekommenderade dom i färgbutiken. Hmm