Hade tänkt köpa ett nytt sågbord till min DeWalt 707 kap/gersåg och jag väljer mellan DeWalt DE7023 eller Bosch GTA 3800.
Men var nu i helgen inne på den lokala Bolist- butiken och där hade de fint pris på Metabo KGS 216 M + Arbetsbord KSU 400, 1995:-
Får alltså både såg och bord till samma pris som vad jag tänkt köpa bara ett bord för.
Men hur bra är då detta Metabo-set?
Är den sågen jämförbar med min gamla DW707 och hur står sig såbordet med de jag hade tänkt från början?
Men var nu i helgen inne på den lokala Bolist- butiken och där hade de fint pris på Metabo KGS 216 M + Arbetsbord KSU 400, 1995:-
Får alltså både såg och bord till samma pris som vad jag tänkt köpa bara ett bord för.
Men hur bra är då detta Metabo-set?
Är den sågen jämförbar med min gamla DW707 och hur står sig såbordet med de jag hade tänkt från början?
Funderar i samma banor. Känns som ett bra köp med både såg och bord för 2000kr.
Jag funderade på Metabo KGS 216M men hoppar detta erbjudande då den inte klarar av att snedsåga 45mm tjockt virke. Och det kommer jag att behöva göra vid årets till/ombyggnad av altanen plus kanske på det framtida staketet.
Redigerat:
Inga problem att snedsåga 45 mm virke med Metbo. Specifikationerna är lite konstiga ibland.roli skrev:
Klicka här för att svara