4 843 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Nytt papptak
Jag har ett isolerat glasat uterum på 25 m2 med ett kanalplast tak. Jag skall nu byta ut taket genom att isolera mellan takstolarna och lägga på råspont 22mm och takpapp.
Min fråga är nu: Hur utför jag takpapp läggningen? Taket har mycket liten lutning, < 1 grad (1,5cm/m)
Min fråga är nu: Hur utför jag takpapp läggningen? Taket har mycket liten lutning, < 1 grad (1,5cm/m)
Alltså, om du har obefintlig lutning så finns ingen papp som duger. 7 grader tror jag minimum är för dom kraftigare och dyrare ytpappen.
Det stämmer inte. Ytpapp kan du ha på tak utan lutning alls, förutsett att det är en svetsprodukt.
En takläggare skulle till att börja med aldrig använda papp med klisterkant. Vid så låg lutning skulle jag inte lägga taket själv, utan anlita en takläggare med riktigt material och riktiga verktyg. Mvh johan - takläggare
Jag förstod det som att du skulle göra det själv. 7 grader var en gissning av mig men det finns till lägre alltså?
Hur som helst är det nog lika bra att du ringer en takläggare. Det viktigaste för dig är väl att du får en garanti på utfört arbete.
Hur som helst är det nog lika bra att du ringer en takläggare. Det viktigaste för dig är väl att du får en garanti på utfört arbete.
Klicka här för att svara