23 029 läst ·
276 svar
23k läst
276 svar
Nytt försök att lansera nya sajten idag
Administrator
· Skåne
· 6 821 inlägg
Helst av allt vill vi göra uppgraderingen på natten efter kl 24 men av olika skäl får vi inte alltid till det. Det kan vara så enkelt att de som ska utföra jobbet kanske inte kan jobba hela natten och därför måste vi påbörja arbetet lite tidigare.myrstack skrev:Normalt i en större miljö är väl annars att man kan gå "live" mellan 01-05 på natten/morgonen och sedan beställa en större körning av lasttest enligt någon trafikprofil på produktionsmiljön. I värsta fall kan man falla tillbaka till gamla miljön innan 07:00. Detta givetvis efter att lasttester passerat i utvecklingsmiljön
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Jag tror ni bluffar.
Allt för att få till en hype.
Åtminstone jag är rätt nyfiken nu vad nya siten kommer att innehålla...
Allt för att få till en hype.
Åtminstone jag är rätt nyfiken nu vad nya siten kommer att innehålla...
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Ja, det finns inget ont som inte har något gott med sig. Man får väl glädjas åt att du har blivit nyfiken.
Äh, kom igen phl. Det är ju inte direkt livsuppehållande apparatur vi pratar om. Lite strul under någon timme gör inget.phl skrev:
Kostnaden för att vara helt säker på att det funkar är för stor.
Ett fel som jag har drabbats av nu efter uppdateringen. När jag klickar på pilen för senast lästa inlägg blir sidan "högercentrerad" dvs listen längst ner i fönstret är i högerhörnet av fönstret. Klickar jag däremot på ämnesrubriken fungerar det som sig bör dvs "vänstercentrerad". Detta i XP och ie8.
Går det inte att få denna raden:
Byggahus.se > Forum > Information > Information & feedback > Nytt försök att lansera nya sajten idag
i fetstil?
Missade den först när jag skulle surfa runt.. men det kan ju bero på ovanan också.
Byggahus.se > Forum > Information > Information & feedback > Nytt försök att lansera nya sajten idag
i fetstil?
Missade den först när jag skulle surfa runt.. men det kan ju bero på ovanan också.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 858 inlägg
Knappen för att bredda sidan på forumdelen hittar jag inte längre - finns den kvar?
Det var lite så jag menade. Notera att Byggahus inte är något hobbyprojekt utan drivs med vinst av ett till synes välmående företag. Är man ägare till en site med 100000(?) unika besökare i månaden tycker jag det är läge fundera över tillgänglighet och drift. Nåja, nu ska jag sluta gnälla.myrstack skrev:Normalt i en större miljö är väl annars att man kan gå "live" mellan 01-05 på natten/morgonen och sedan beställa en större körning av lasttest enligt någon trafikprofil på produktionsmiljön. I värsta fall kan man falla tillbaka till gamla miljön innan 07:00. Detta givetvis efter att lasttester passerat i utvecklingsmiljön
Ni jobbar säkert för högtryck 
* Menyerna är lite märkliga; dels så ser man dem knappt då vit text på ljusgrå bakgrund inte är så läsbart.
* Var hittar jag mina prenumerationer?
* Var loggar man in ?
* Samtliga länkar i menyer och reportage mm. verkar vara trasiga
* Menyerna är lite märkliga; dels så ser man dem knappt då vit text på ljusgrå bakgrund inte är så läsbart.
* Var hittar jag mina prenumerationer?
* Var loggar man in ?
* Samtliga länkar i menyer och reportage mm. verkar vara trasiga
Administrator
· Skåne
· 6 821 inlägg
Tack för feedback och tålamod.
Så här ser planen ut just nu: Sajten kommer vara instabil (gå ner ungefär var tionde minut) fram till kl 13. Om vi inte fått ordning på sajten då så kommer vi att stänga och rulla tillbaka till så som det funkade igår.
Så här ser planen ut just nu: Sajten kommer vara instabil (gå ner ungefär var tionde minut) fram till kl 13. Om vi inte fått ordning på sajten då så kommer vi att stänga och rulla tillbaka till så som det funkade igår.