myrstack skrev:
Normalt i en större miljö är väl annars att man kan gå "live" mellan 01-05 på natten/morgonen och sedan beställa en större körning av lasttest enligt någon trafikprofil på produktionsmiljön. I värsta fall kan man falla tillbaka till gamla miljön innan 07:00. Detta givetvis efter att lasttester passerat i utvecklingsmiljön
Helst av allt vill vi göra uppgraderingen på natten efter kl 24 men av olika skäl får vi inte alltid till det. Det kan vara så enkelt att de som ska utföra jobbet kanske inte kan jobba hela natten och därför måste vi påbörja arbetet lite tidigare.

Jag tror ni bluffar.

Allt för att få till en hype.

Åtminstone jag är rätt nyfiken nu vad nya siten kommer att innehålla...

Ja, det finns inget ont som inte har något gott med sig. Man får väl glädjas åt att du har blivit nyfiken.:)

phl skrev:
Jag undrar återigen om det är seriöst att laborera live med en större site, tillika ett av landets största diskussionsforum? Detta tillika dag/kvällstid...
Äh, kom igen phl. Det är ju inte direkt livsuppehållande apparatur vi pratar om. Lite strul under någon timme gör inget.

Kostnaden för att vara helt säker på att det funkar är för stor.

Ett fel som jag har drabbats av nu efter uppdateringen. När jag klickar på pilen för senast lästa inlägg blir sidan "högercentrerad" dvs listen längst ner i fönstret är i högerhörnet av fönstret. Klickar jag däremot på ämnesrubriken fungerar det som sig bör dvs "vänstercentrerad". Detta i XP och ie8.

...svarta raden längst upp med Bevakningar, Mina inlägg etc verkar bli tom utan text ibland. Kör Chrome 14.0.835.163 m

Däremot inga problem med Safari/OSX.6.8

Mikael_L
Nu ser det annorlunda ut ... :)

Det verkar också som att det är några kB till som ska läsas in vid sidhämtning ... :S

ahh naa, jag ska surfa lite mer innan det är dags att ge något omdöme .... ;)

Fick ett 501-felmeddelande första försöket, att hämta senaste ändrade...något om en cache-server.

Innan så fanns uppgfter om vem man var inloggad som samt pm och inställningar uppe till höger. Var sjutton hittar man det nu? Har letat och letat...

Knappen för att bredda sidan på forumdelen hittar jag inte längre - finns den kvar?

myrstack skrev:
Normalt i en större miljö är väl annars att man kan gå "live" mellan 01-05 på natten/morgonen och sedan beställa en större körning av lasttest enligt någon trafikprofil på produktionsmiljön. I värsta fall kan man falla tillbaka till gamla miljön innan 07:00. Detta givetvis efter att lasttester passerat i utvecklingsmiljön
Det var lite så jag menade. Notera att Byggahus inte är något hobbyprojekt utan drivs med vinst av ett till synes välmående företag. Är man ägare till en site med 100000(?) unika besökare i månaden tycker jag det är läge fundera över tillgänglighet och drift. Nåja, nu ska jag sluta gnälla.

Ni jobbar säkert för högtryck :)
* Menyerna är lite märkliga; dels så ser man dem knappt då vit text på ljusgrå bakgrund inte är så läsbart.
* Var hittar jag mina prenumerationer?
* Var loggar man in ?
* Samtliga länkar i menyer och reportage mm. verkar vara trasiga

Tack för feedback och tålamod.

Så här ser planen ut just nu: Sajten kommer vara instabil (gå ner ungefär var tionde minut) fram till kl 13. Om vi inte fått ordning på sajten då så kommer vi att stänga och rulla tillbaka till så som det funkade igår.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.