Nu tar vi nya tag och gör ett nytt försök att lägga ut nya Byggahus.se. Vi tror oss ha hittat orsaken till varför det inte fungerade förra veckan och börjar med att laga det felet. Sedan är det möjligt att det finns ytterligare fel, men jag håller tummarna för att det kommer att fungera den här gången.

Därför måste vi tillfälligt stänga sajten under några timmar nu på förmiddagen.

Nej, det funkade inte nu heller. Vi ska låta webhotellet testa lite mer innan vi försöker igen. Jag återkommer när jag vet mer. Jag är hemskt ledsen för strulet.

L
Det var ju uppe en sväng iaf!? Såg bra ut det jag hann se! d^_^b

Felet den här gången var att webbservarna inte hade en chans att hänga med. Just nu sker last-testning än en gång.

Var dom inte bra dom nya sju? nya servrarna? :)

Själv märkte jag inget.

Vad jag hann uppleva gick det väldigt fort först. Sen rasslade det till och blev Guru Meditation helt plötsligt. För besökaren framstod det som helt obegripligt...

De sju var kanske bra, det gäller att de är rätt konfigurerade och kan prata med varandra också.

hehe jo, det är en rätt stor fördel. allt är mycket enklare med en server... :cool:

Nu har webbhotellet kört tester på servrarna och säger sig vara nöjda. Vi försöker sent i kväll att lägga ut nya Byggahus.se, tidigast 21.00 eller kanske så sent som 24.00. Kommer ni inte åt Byggahus.se så vet ni vad som är på G.

Jag undrar återigen om det är seriöst att laborera live med en större site, tillika ett av landets största diskussionsforum? Detta tillika dag/kvällstid...

Hur menar du phl? Vi har utvecklat sajten i en testmiljö, vi har kört lasttester på nya servrarna. Så här förberedda har vi aldrig någonsin varit förut. Sedan är det svårt/omöjligt att simulera allt som kan hända live med 6000 "samtidiga" användare som klickar på olika saker samtidigt.

Normalt i en större miljö är väl annars att man kan gå "live" mellan 01-05 på natten/morgonen och sedan beställa en större körning av lasttest enligt någon trafikprofil på produktionsmiljön. I värsta fall kan man falla tillbaka till gamla miljön innan 07:00. Detta givetvis efter att lasttester passerat i utvecklingsmiljön

Man kan ju ofta justera kapacitet efter behov hos servern i realtid via ett webgränssnitt. Praktiskt.

Bricco skrev:
Man kan ju ofta justera kapacitet efter behov hos servern i realtid via ett webgränssnitt. Praktiskt.
Riktigt så enkelt är det tyvärr inte för oss.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.