smh smh skrev:
Toan sitter i det nybyggda huset, elementet i det gamla huset. Den propp som går sitter i det gamla huset, men verkar gälla både toan och elementet.
Då finns det ännu större anledning att dela upp det hela. En säkring till förbrukare i flera hus är bara förvirrande...
Sen håller jag med om att det förmodligen finns fler saker inkopplade på den säkringen. Troligen fler element?

• Gilla
smh
  • Laddar…
smh
Hm, men allt detta skulle kunna sammanfattas som "ring en elektriker" antar jag? Som ni hör av frågorna är jag inte precis kunnig, så om det överstiger typ "byt X" är det inget jag ska ge mig på själv... Och en elektriker borde kunna titta på både proppar och säkringar och klura ut vad som kan göras väl?

smh
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tror det finns något mer som belastar gruppen, eller att någon pryl drar mer än specad effekt.
Det stämmer, jag glömde varmvattenberedaren! En sån + en värmeslinga till inkommande vatten är på samma propp. Och proppen har inte gått direkt, utan klarat sig några dagar.

Känner mig lite som en idiot som inte kollade upp detta tidigare. Men man lär så länge man lever antar jag...

T
smh smh skrev:
Det stämmer, jag glömde varmvattenberedaren! En sån + en värmeslinga till inkommande vatten är på samma propp. Och proppen har inte gått direkt, utan klarat sig några dagar.

Känner mig lite som en idiot som inte kollade upp detta tidigare. Men man lär så länge man lever antar jag...
Skulle nog inte säga att du är en idiot på något sätt. Det är nog större delen av Sveriges befolkning som hade kunnat gjort samma misstag.

• Gilla
  • Älska
smh och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
smh smh skrev:

Det låter som att det rätt självklara valet av lösning är att få fram en ny gruppledning till förbränningstoan, så den får en egen säkring och egen ledning.

• Gilla
smh
  • Laddar…
smh
Tack! Jag ska ringa en elektriker direkt efter påsk, och så hoppas jag bara att det inte kostar skjortan.
Känner mig i alla fall lugnare nu när jag fattar vad problemet är. Vad skönt det är att byggahus finns!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.