3 977 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Nytt element och proppen går
Då finns det ännu större anledning att dela upp det hela. En säkring till förbrukare i flera hus är bara förvirrande...smh skrev:
Sen håller jag med om att det förmodligen finns fler saker inkopplade på den säkringen. Troligen fler element?
Hm, men allt detta skulle kunna sammanfattas som "ring en elektriker" antar jag? Som ni hör av frågorna är jag inte precis kunnig, så om det överstiger typ "byt X" är det inget jag ska ge mig på själv... Och en elektriker borde kunna titta på både proppar och säkringar och klura ut vad som kan göras väl?
Det stämmer, jag glömde varmvattenberedaren! En sån + en värmeslinga till inkommande vatten är på samma propp. Och proppen har inte gått direkt, utan klarat sig några dagar.Mikael_L skrev:
Känner mig lite som en idiot som inte kollade upp detta tidigare. Men man lär så länge man lever antar jag...
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Skulle nog inte säga att du är en idiot på något sätt. Det är nog större delen av Sveriges befolkning som hade kunnat gjort samma misstag.smh skrev:
Det låter som att det rätt självklara valet av lösning är att få fram en ny gruppledning till förbränningstoan, så den får en egen säkring och egen ledning.smh skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden