Hej!
Håller på att renovera mitt gamla badrum fråm 1962 och ska till att byta ut gjutjärnsstammen. Tänkte skarva på gjutjärnet till plaströr under huset men ser nu att avloppet ligger på ca 130cm djup och inte är i bästa skick. Tanken är att ansluta till ett rör ca 5 meter bort mot pannrummet o köket där det sen går ut mot brunnen utomhus. Inte mycket utrymme under huset. Typ 30-50 cm att krypa på. Går det att hänga nya avloppet direkt under golvbjälklaget? Eller finns frysrisk? Bör jag isolera rören eller räcker det med bra fall?
Bifogar bilder på eländet.
Mycket tacksam för svar.
Håller på att renovera mitt gamla badrum fråm 1962 och ska till att byta ut gjutjärnsstammen. Tänkte skarva på gjutjärnet till plaströr under huset men ser nu att avloppet ligger på ca 130cm djup och inte är i bästa skick. Tanken är att ansluta till ett rör ca 5 meter bort mot pannrummet o köket där det sen går ut mot brunnen utomhus. Inte mycket utrymme under huset. Typ 30-50 cm att krypa på. Går det att hänga nya avloppet direkt under golvbjälklaget? Eller finns frysrisk? Bör jag isolera rören eller räcker det med bra fall?
Bifogar bilder på eländet.
Mycket tacksam för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ok! Tack för det. Ska försöka få till så bra fall det bara går. Ser ut som jag kommer få bryta upp golvet i hallen utanför för att komma åt att ansluta till röret i backen. Förmodar att det ligger på samma djup. Vet inte hur många hinkar jord jag burit ut vid det här laget Plus två mumifierade katter...
På bilden ser man avloppet från pannrummet ca 4-5 meter bort.
På bilden ser man avloppet från pannrummet ca 4-5 meter bort.
Klicka här för att svara