10 211 läst ·
24 svar
10k läst
24 svar
Nytt avlopp i Norrtälje Kommun
Vad säger kommunen? Har du diskuterat olika lösningar med kommunens tjänstemän? Det är dessutom möjligt att kommunen kan ha synpunkter på olika minireningsverk. De kan t.ex. anse att vissa reningsverk har för mycket slamflykt eller att vissa reningsverk kräver en större efterpoleringsbädd.
Ja, nu har jag disskuterat lite olika lösningar. Och bäst för oss verkar vara Uponor Clean 1.an med infiltrationsbädd.Hemmakatten skrev:
Den fungerar som en bädd så man kan lägga den efter reningsverket och sedan ut i diket.
Jag har också sett att Evergreen har en typ utav UV lampa som man ska sätta efter reningsverket. Du kan söka på Bio cleaner UV. Men jag är tveksam till att kommunen skulle godkänna detta.
Jag har också sett att Evergreen har en typ utav UV lampa som man ska sätta efter reningsverket. Du kan söka på Bio cleaner UV. Men jag är tveksam till att kommunen skulle godkänna detta.
Redigerat:
Klart det går att anlägga en eftepoleringsbädd även om marken inte duger för infiltration. Anlägg i så fall en tät efterpoleringsbädd, typ markbädd på tio kvadratmeter.gusgez skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden