Har ingen erfarenhet utav minireningsverk, men vet att vissa kommuner kräver att man installerar en efterpoleringsbädd efter minireningsverk.

Hemmakatten
Vad säger kommunen? Har du diskuterat olika lösningar med kommunens tjänstemän? Det är dessutom möjligt att kommunen kan ha synpunkter på olika minireningsverk. De kan t.ex. anse att vissa reningsverk har för mycket slamflykt eller att vissa reningsverk kräver en större efterpoleringsbädd.

Hemmakatten skrev:
Vad säger kommunen? Har du diskuterat olika lösningar med kommunens tjänstemän? Det är dessutom möjligt att kommunen kan ha synpunkter på olika minireningsverk. De kan t.ex. anse att vissa reningsverk har för mycket slamflykt eller att vissa reningsverk kräver en större efterpoleringsbädd.
Ja, nu har jag disskuterat lite olika lösningar. Och bäst för oss verkar vara Uponor Clean 1.an med infiltrationsbädd.

jag kan inte lägga någon bädd visade det sig efter att dom varit och provgrävt. Så. ...finns Uponor Clean 1.an med biotank? Eller är det bara Bagas lösning med biotank isåfall som gäller?

Redigerat:
Hej

Fann har också en lösning med en biobädd som jag tycker verkar smidig.

joer skrev:
Hej

Fann har också en lösning med en biobädd som jag tycker verkar smidig.
jag kopplar alltså denna till min Uponor Clean 1.a?

Den fungerar som en bädd så man kan lägga den efter reningsverket och sedan ut i diket.

Jag har också sett att Evergreen har en typ utav UV lampa som man ska sätta efter reningsverket. Du kan söka på Bio cleaner UV. Men jag är tveksam till att kommunen skulle godkänna detta.

Redigerat:
Känns som om det smidigaste och snyggaste blir en BAGA Easy med biotank...

gusgez skrev:
jag kan inte lägga någon bädd visade det sig efter att dom varit och provgrävt. Så. ...finns Uponor Clean 1.an med biotank? Eller är det bara Bagas lösning med biotank isåfall som gäller?
Klart det går att anlägga en eftepoleringsbädd även om marken inte duger för infiltration. Anlägg i så fall en tät efterpoleringsbädd, typ markbädd på tio kvadratmeter.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.