Hej!
Håller på att snickra en jordgubbslåda i etager. Jag vill måla den med något så det obehandlade träet håller sig lite längre. Vad kan vara lämpligt att måla med då man ska odla ätbart?
Bör man plasta in kanterna o bottnen? Den kommer att stå på asfalt. Kan det vara passande att sätta fiberduk i botten eller multnar den bort på en gång?
Tips emottages tacksamt!
MVH
Anna-Karin