Hej! Jag har ett hus byggt på 70 talet. Behöver måla och kitta om fönstren. Utsidan vit målade så där inget problem men insidan och innerfönstret ser ut att vara oljat eller lackat. Vet att jag tidigare sett en tråd på detta men hittar den inte. Vet någon hur jag skall gå till väga ? Undrar Nina

Hej och välkommen till forumet!

Ofta räcker det att skrapa, kitta och oljefärgsmåla utsidan tunnt ett par tre ggr.

Bilder på fönstrets ut och insida?

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Ofta räcker det att skrapa, kitta och oljefärgsmåla utsidan tunnt ett par tre ggr.

Bilder på fönstrets ut och insida?
Hej! Ja på utsidan blir nog det bra men hur gör jag med innerfönstret. Kan de vara bara oljade eller är det lack? Måste jag då lacka hela fönstret igen? Bara olja innan kittning där ?
Nina

• IMG_2311.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2316.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du börjar med att skrapa utsidan, olja kittfalsen nu i dag kan du kitta och linoljemåla utsidan 1a varvet i morgon.

Innerbågen verkar oxå behöva lite kärlek, men det kan du ta när du fixat klart ytterbågen

F fribygg skrev:
Om du börjar med att skrapa utsidan, olja kittfalsen nu i dag kan du kitta och linoljemåla utsidan 1a varvet i morgon.

Innerbågen verkar oxå behöva lite kärlek, men det kan du ta när du fixat klart ytterbågen
Tack! Då har jag lite att se fram emot.
16 fönster!! 😅

S SysterNina skrev:
Tack! Då har jag lite att se fram emot.
16 fönster!! 😅
Bara att börja, underhållet är eftersatt redan och det blir bara svårare och dyrare om du väntar.

• Gilla
SysterNina
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.