Hej!
Vi har precis renoverat vårat badrum. Bifogar en bild på golvet där fogen aldrig torkar upp trots vi har golvvärme på 22 grader samt att inte dusch varit igång på 2 dagar. Estetiskt är de inte så snyggt. Men är det någon fara?
Vi har precis renoverat vårat badrum. Bifogar en bild på golvet där fogen aldrig torkar upp trots vi har golvvärme på 22 grader samt att inte dusch varit igång på 2 dagar. Estetiskt är de inte så snyggt. Men är det någon fara?
Ingen fara men är du säker på att det inte har varit så från början alltså när badrummet var nytt för ibland kan fogen bli flammig när man har fogat?
Annars kan där vara en lokal svacka precis där i tätskiktet som vattnet tar längre tid på sig att torka ut.
Annars kan där vara en lokal svacka precis där i tätskiktet som vattnet tar längre tid på sig att torka ut.
Nej de var inte så innan renoveringen. Jag ser och känner att fogen är fuktig på de stället tyvärr.T tank77 skrev:
Det jag undrar över. Vi har precis fått in dusch väggen så tidigare följde vattnet fogen lite om man skvätte ut en del när man duscha.L Luddasm skrev:
Duschen är på andra sidan väggen och innanför väggen är det urluftning rör till avlopp samt rören till blandaren. Mörka partiet på väggen är kaklet som ser ut så. Om det är de mörkaste är det skuggning från handdukstork
Det kan ju också vara så att du har lite för dåligt fall under plattan så vattnet rinner iväg och därför blir det som det blir. Får man fråga om dom som gjorde det var "behöriga" för GVK?
Eller BKR men det spelar ingen roll för att en firma är med i en av dessa organisationer garanterar inte att det blir fackmannamässigt gjort vilket vissa verkar tro.Ludde Jakobsson skrev:
T tank77 skrev:Eller BKR men det spelar ingen roll för att en firma är med i en av dessa organisationer garanterar inte att det blir fackmannamässigt gjort vilket vissa verkar tro.[/
Det är jag fullt medveten om... Men det finns ju människor där ute som köper sina tjänster billigt av en plattsättare som lärt sig att "sätta" plattor utan att förstår hur man gör med våtrumssystem och hur man flytspacklar ett golv. Jag läste några exempel där det var så illa under plattorna att vatten kom upp mellan klinkers och kakel på långt ifrån duschen.
Det kan ju vara svacka eller bakfall på flytspacklingen men att plattorna ligger med rätt fall pga fixet.