1 762 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Nyrenoverat å saker som gör en missnöjd vad göra.
Badrummmet är renoverat av en lokal byggfirma. Några småsaker som stör mig är dörrfoder och lister dåligt gerade så det glepar på vissa ställen samt att en list spruckigt där det är spikat. Men till det som känns drygast. I dusch hörnan märkte jag en dag att det knirade till vid duschbrunnen. (Dock mycket lite och nästan så det inte gick fåfram igen. Men hört det fler gånger nu.)
Känns ju som en sak som kan bli värre med tiden.
vet inte om det har någon betydande effekt just för täthet men känns uselt när man lagt ner mycket pengar på detta projekt
Är detta någe som jag bör klaga på? Eller vad skulle ni gjort? Faktura inte ens hunnit komma.
Känns ju som en sak som kan bli värre med tiden.
Är detta någe som jag bör klaga på? Eller vad skulle ni gjort? Faktura inte ens hunnit komma.
Redigerat:
Om jag vore du skulle jag försöka fastslå om 'knirret' kommer från en golvbrunn som rör sig eller om det är dåligt med fästmassa under klinkern som gör att det knirrar på nått ställe. Kanske du kan knacka lite på plattorna för att höra om det låter ihåligt?
Är plastmatta och spånskivegolv
På det gammla badrummet var det byggt med spånskiva och d var helt stumt. Fanns inga knirr eller ljud från det golvet. även fast det var drygt 35år gammalt.
Nu när det är renoverat och jag går lite på sidan om duschbrunnet å sedan ställer mig på andrasidan om brunnet så ger golvet ifrån sig ett litet knirr. Vilket är irriterande. Å ska det redan låta när det är nytt hur blir d då om 10 år????
Tänkte bara om d fanns någe bra att säga och veta av innan man ringer till dom å gnäller. (Som det känns)
På det gammla badrummet var det byggt med spånskiva och d var helt stumt. Fanns inga knirr eller ljud från det golvet. även fast det var drygt 35år gammalt.
Nu när det är renoverat och jag går lite på sidan om duschbrunnet å sedan ställer mig på andrasidan om brunnet så ger golvet ifrån sig ett litet knirr. Vilket är irriterande. Å ska det redan låta när det är nytt hur blir d då om 10 år????
Tänkte bara om d fanns någe bra att säga och veta av innan man ringer till dom å gnäller. (Som det känns)
Redigerat:
Monterades det en platta runt golvbrunnen som förespråkas idag? Skall växlas in mellan reglar så det inte blir "svikt" vid golvbrunnen.
Typ en sådan här>>http://www.rinkabyror.se/artikel/purusplattan-300-multi/
mvh
Typ en sådan här>>http://www.rinkabyror.se/artikel/purusplattan-300-multi/
mvh
Klicka här för att svara