Byggahus.se

Nyproducerat säljer sämre än väntat

1. S
    Medlem · Uppsala · 1 185 inlägg

slurppe99

Medlem
    skulle jag få betala 2-3 tusen i månaden för garageplats så skulle jag också se mig om efter andra alternativ.
    Men du har rätt i sak. Jag vet bostadsföreningar som hyr ut sina p-platser till pendlare eller boende i bostadsföreningar i närheten som inte har fått någon plats. Eller att platsen har varit dyrare där.

Redigerat 2 maj 2018 20:18
  2. Mikael_L
    Medlem · 41 400 inlägg
  3. T
    Husägare · Stockholm · 4 192 inlägg

twoody

Husägare
    Jo ganska onödigt att kosta på sig 7 miljarder+
    när det redan går kollektivtrafik ovan jord som lätt går att bygga ut mycket mycket billigare.
    Så nej tunnelbanan är väldigt onödig dit.

4. T
    Husägare · Stockholm · 4 192 inlägg

twoody

Husägare
    Problemet är nya amorteringskravet som kommer vid en redan mättad marknad av nya lägenheter.

5. fia_mstd
    Husägare · Skövde · 1 993 inlägg

fia_mstd

Husägare
  6. Nötegårdsgubben
    Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 9 653 inlägg

Nötegårdsgubben

Skogsägare
    Håller iofs med, men tycker att vi bör skylla på lagstiftaren istället. Tyvärr får det mig mer att fundera på hur länge lantbruksundantagen kommer att få finnas kvar snarare än att tro på en nära förestående allmän liberalisering av PBL.

• Laddar…
  7. S
    Medlem · Stockholm · 674 inlägg

surfarn

Medlem
    Märks att du inte bor där .Det är helt enkelt så att det är fullt på vägarna. Bussarna kör fast. Kapaciteten är slut

• Laddar…
  8. J
    Husägare · Saltsjö-Boo · 956 inlägg

jocke31

Husägare
    Det bor drygt 140 000 i Nacka/Värmdö. Alla som jobbar i stan måste passera Slussen varje dag. När t-banan till Nacka blir klar så kommer det bli möjligt att infartsparkera i Nacka istället. Eller byta från buss eller cykel till t-bana vid Nacka forum. Det kommer avlasta Slussen något oerhört. Idag passerar 640 000 personer Slussen varje dag. Och 50 000 gångtrafikanter samt 30 000 bilar.

Onödigt att bygga t-bana?:crysmile:

9. S
    Medlem · Stockholm · 674 inlägg

surfarn

Medlem
    Kan lägga till att det är svårt att få företag att etablera sig i kontorslokaler i Nacka för att tunnelbana saknas. Detta spär ytterliggare på pendlandet för Nackaborna. Med tunnelbanan kommer arbetsplatser att skapas i centrala Nacka som gör att kommuninvånarna har möjlighet att jobba på hemmaplan. Jag skulle säga att tunnelbanan är 10 år sen istället för onödig

• Laddar…
  10. J
    Husägare · Saltsjö-Boo · 956 inlägg

jocke31

Husägare
    En till detalj kring t-banan till Nacka är alla de 25 - 30 000 som bor i Hammarby Sjöstad och som idag har några olika alternativ att ta sig till stan på:
    Med tvärbanan - som är smockfull och dessutom stannar vid den totalt överbelastade stationen Gullmarsplan. Dvs först åka ut från stan för att sedan åka in till stan…
    Med buss 74 - som varje morgon hamnar i långa bilköer på gamla Skansbron för att till slut komma till Skanstull (och dessutom går rätt sällan)
    Med buss 71 - Funkar dock endast för de som bor "längst bort" i Sjöstaden. En notoriskt opålitlig buss som dessutom går väldigt sällan. Den går till Katarinavägen och stannar under ombyggnaden flera hundra meter från Slussens T-bana.
    Med färjan - men detta är i princip endast effektivt om man ska till Östra Södermalm.

Med t-banan så kommer alla som bor i Sjöstan att få en direktlinje som tar dem på 6-7 minuter till Kungsträdgården och knappt 10 min till Centralen.
    Som bonus kommer t-banan även att serva även de 40 000 som, bor i Sofia (Östra Södermalm) och som idag är tvungna att passera antingen Skanstull, Slussen eller Medborgarplatsen för att komma in till city.

• Laddar…
  11. Mikael_L
    Medlem · 41 400 inlägg
    Ja det vore ytterst tråkigt och olyckligt om det går fel väg.

Jag kan väl tycka att lagstiftningen idag skulle kunna vara helt OK, men problemet blir att man i många kommuner tolkar lagar såsom att man ska ta till allt, maximalt, som försvårar för den enskilde, som lagen medger.
    Att kommunerna inte fattar att lagen är det som medger att de i vissa speciella fall kan ingripa mot det allra sämsta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.