17 337 läst ·
64 svar
17k läst
64 svar
Nyproducerat hus vad är det som kan tänkas dra så mycket el?
Låt det vara på. Som de ansra redan sagt, det blir kalldrag.H heathrow skrev:Nu tror jag du har missuppfattat mig. Tanken är optimering. Och är aggregatet på taket alldeles dör dyrt mot vad du får så är det onödigt då man kan ersätta detta med en bättre källa.
Jag är för komfort så om ingen har någon sjukt bra utläggning varför jag skulle stänga av så får det helt enkelt vara på
Allternativ stänga av och se hur du mår av det.
Villa byggd 2005 1 1/2 plan 140 m2 med nibe 310p frånluftsvärmepump. Led överallt, snålspolande munstycken överallt, ingen elektrisk golvvärme någonstans.
Ligger på 10000 kWh per år vilket verkar vara normalt. Eldar en hel del på vintern för att hålla förbrukningen nere, oklart vilken effekt det har egentligen.
Kan inte komma på något mer vi kan göra för att få ner det ytterligare, laga mat måste man ju, och ta snabba duschar måste man också. Huset är väl isolerat från början. Elpatron avstängd sommarmånaderna.
/HLH
Ligger på 10000 kWh per år vilket verkar vara normalt. Eldar en hel del på vintern för att hålla förbrukningen nere, oklart vilken effekt det har egentligen.
Kan inte komma på något mer vi kan göra för att få ner det ytterligare, laga mat måste man ju, och ta snabba duschar måste man också. Huset är väl isolerat från början. Elpatron avstängd sommarmånaderna.
/HLH
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden