50 450 läst ·
92 svar
50k läst
92 svar
Nyproducerat fritidshus i Mariefred - projekttråd
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Ja, det ingår typ:freitag skrev:
- Nedtagning skog inkl bortforsling (c:a 150 träd)
- Gallring övrigt småskog snår
- Ta bort översta lagret på 70% av tomten
- 25 m väg för bl.a. betongbilen
- Packade massor för de två grunderna
- VA inkl tank, BDT och dragning till hus
- Dränering på ett flertal ställen över tomten och runt huset samt dagvattenrör till stuprören
- Gräva nytt dike
Jag tycker det låter som du fick ganska mycket för de slantarna!Stringfellow Hawke skrev:Ja, det ingår typ:
- Nedtagning skog inkl bortforsling (c:a 150 träd)
- Gallring övrigt småskog snår
- Ta bort översta lagret på 70% av tomten
- 25 m väg för bl.a. betongbilen
- Packade massor för de två grunderna
- VA inkl tank, BDT och dragning till hus
- Dränering på ett flertal ställen över tomten och runt huset samt dagvattenrör till stuprören
- Gräva nytt dike
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Jag är ingenjör, och tycker det här är snyggt, dessutom behövs det snörasskydd på bandtäckt plåt, annars lär det bli kallt i nacken både en och två gånger i vinter. Min fru som är mer för design tycker det var fruktansvärt.. 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
En fråga om taket , har du möjlighet att uppskatta pris per m2/boyta gällande materialet eller inkl arbete? Vi tänker oss ett liknande tak till vår stuga och göra majoriteten av arbetet själva. Tack på förhand.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
C:a 200 kr/kvm tak får jag ut från plåtslagarens spec... Endast material inkl takavvattning.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Mycket nöjd med energiförbrukningen, den 31 maj drog huset totalt 2 kWh på ett dygn, med kyl, frys igång och LVVP på 16 grader. (ingen där alltså)
I motsats till högsta förbrukningen i maj som var 35 kWh, lagades en del mat den dagen...
I motsats till högsta förbrukningen i maj som var 35 kWh, lagades en del mat den dagen...
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg