Tråkigt med sådant jobb, som Raukas beskriver. Den ruttna panelen, har varit rutten i flera år, om då målarna skall säga till innan de målar dessa ruttna bitar, så kommer anbudet att gå upp i rök, då de får packa ihop, till panelen blivit utbytt. Att kolla upp hela fasaden innan man börjar med jobbet, tar också onödigt med tid. Man skrapar och gör rent en sida i taget, för att inte behöva lägga ned tid på flytt av stegar/ställning m m . Att slipa ned ojämnheter, förstår jag inte. Var fasaden i så dåligt skick, att den var i behov av slipning? Tvivlar på att någon målare använder sandpapper på ytterpanel. Tråkigt om målarna skall bli blåsta på betalning, för missförstånd vid anbudets upprättande. Var därför noga vid genomgång av arbetsmomenten med hantverkare. Visst går det att få fasaden slipad med sandpapper, för hand också, om så önskas, men då blir det dyrt.............

Att ha ett sandpapper till hands och slipa av dom ojämnheter som orsakats av skrapning samt färgblobbar etc är en självklarhet enligt uppgift. Slät panel gör att vattnet rinner av lättare.

Att kolla dåligt trä står med i anbudet men följdes inte.

Håller med om att nogrannt upprätta anbud skriftligt med alla arbetsmoment beskrivna samt kolla att det utförs eller dokumentera med kamera.

Killarna som jag beställt jobbet av var fullkomligt med på att bristerna skulle åtgärdas, och efter det är gjort får dom sina pengar.

Att ha ett sandpapper till hands och slipa av dom ojämnheter som orsakats av skrapning samt färgblobbar etc är en självklarhet enligt uppgift
Enligt viken uppgift? Står det med i anbudet?

Nej.

Lägger ner denna diskussion nu.
Jag och killarna som gjort jobbet är överens, man lämnar inte sår, skrapningar, ojämnheter som det var utan slipning samt dom killar som är målare i min krets menar på att man har ett slippapper till hands när man målar.
Verkar vara olika förstår jag nu.

Det viktiga är att jag och målarna är överens och det är vi nu.

Tack för era synpunkter.

Mvh

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.